روز شمار تشکیل کانون های شکوفا در محلات 20 گانه شمال شرق تهران

جلسه هماهنگی کانون های شکوفا که با حضور مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیران محلات و آی تی محلات 20 گانه شهرداری منطقه 4 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  کاوه تیمور نژاد در این نشست که با حضور حسن کریمیان شهردار منطقه 4،  سمانه زمانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و مدیران محلات و آی تی محلات20 گانه منطقه برگزار شد، هدف از تشکیل کانون های 7 گانه شکوفا را توجه بیشتر به فن آوری  اطلاعات عنوان کرد و افزود: فن آوری اطلاعات موضوعی اداری نیست و در بین مردم نهادینه شده است به نحوی که این موضوع در بطن جامعه تعریف شده و در حال اجرا شدن است.
 مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد:  محلات، مکانی برای سازماندهی و تشکیل شبکه های اجتماعی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی است وباید موضوعات فرهنگی دردل محلات نهادینه شود تا شهروندان بهره لازم را از خدمات مدیریت شهری ببرند.
 تیمور نژاد تصریح کرد: در کانون های هفت گانه شکوفا برنامه نویسی موبایل توسط مدیران آی تی منطقه 4 اجرا می شود و باید نیازهای رایانه ای به صورت بومی و محلی در بین  کودکان برنامه ریزی و اجرا شود.
 وی تاکید کرد: در کنار منابع مالی، فیزیکی و انسانی ،منابع اطلاعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است وباید مدیران محلات توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
 وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شهرداری منطقه 4 در خصوص ساختمان های سرای محلات و امکانات در اختیار آن اضافه کرد: خوشبختانه سراهای محلات منطقه 4 دارای ساختمان مناسب و امکانات مطلوبی هستند و امیدواریم اندک امکانات مورد نیاز سراهای محلات با سرعت تامین شود.
 حسین حسینی نژاد قائم مقام شهردار منطقه 4 با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سب پرتال های محلات گفت: دومین جشنواره ساب پرتال های محله های شهر تهران در دهه مبارک فجر برگزار می شود و ما آمادگی داریم  تا مشکلات زیر ساختی محلات را با مشارکت مدیران محلات رفع کنیم.
 در ادامه این نشست حسن کریمیان شهردار منطقه 4 از آمادگی کامل منطقه برای  برگزاری طرح شکوفا در محلات 20 گانه خبر داد و  تاکید کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا فرهنگ آی تی را در سطح محلات منطقه گسترش دهیم.
سمانه زمانی در ادامه  با اشاره به ظرفیت بالای منطقه در اجرای موفق طرح کانون های شکوفا تصریح کرد: خوشبختانه منطقه 4 ظرفیت بالایی در بحث ساب  پرتال ها دارد  و ما این آمادگی را داریم تا امکانات مورد نیاز محلات را در بحث آی تی در اختیار آنان قرار  دهیم.
 زمانی بیان کرد: در کانون های هفت گانه شکوفا برنامه نویسی موبایل توسط مدیران  آی تی منطقه 4 اجرا خواهد شد، امید داریم با همکاری مدیران آی تی محلات بتوانیم در اجرای موفق این طرح فرهنگی و اجتماعی موفقیت های لازم را کسب کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در طر ح کانون شکوفا برنامه نویسی موبایل توسط منطقه 4،  وبلاگ نویسی منطقه 9،  رسانه دیجیتال منطقه 18  رباتیک منطقه 20 توسعه مهارت های رایانه ای منطقه 22، طراحان گرافیکی منطقه 12 و بازی های رایانه ای توسط سازمان ورزش اجرا می شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار