بورد تصويربرداري ماهواره آتست قابليت فشرده سازي را دارد

بورد تصويربرداري که در ماهواره دانشگاهي اميرکبير مورد استفاده قرار گرفته است داراي قابليت فشرده سازي و بسته بندي تصاوير گرفته شده است.

 مصطفي صفوي، مدير پروژه ماهواره آتست در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بورد تصوير برداري نصب شده روي پروژه ماهواره اي اميرکبير که آتست نام دارد براي کاربردهاي تصويربرداري متداول طراحي شده است.

وي افزود: اين بورد تصويربرداري قابليت فشرده سازي و بسته بندي تصاوير گرفته شده توسط ماهواره را دارد.

صفوي اظهار داشت: اين سيستم مي تواند تصاوير را از دو دوربين براساس پروتکل گرفته و به صورت همزمان تصويربرداري را انجام دهد.

وي تصريح کرد: اين بورد سيستمي را مي توان طوري برنامه ريزي کرد که بر مبناي واسط هاي SPI و RS232 با ساير بوردها جهت انتقال داده ارتباط برقرار کند.

*مديريت حرارت داخلي ماهواره آتست بر عهده بورد مديريت داده است

صفوي: قابليت پشتيباني کاربردي در زمان استفاده از چندين دوربين را از ديگر مزاياي اين بورد دانست و عنوان کرد: تمام پارامترهاي بکار رفته در بورد همانند پارامترهاي دوربين از طريق واسط CAN مورد دستي و برنامه ريزي هستند.

وي يادآور شد: اين بورد توانايي مناسب سازي بيشتر واسط هاي ارتباطي و افزايش حافظه موقت و دائم تعبيه شده بر روي خود را دارا است.

صفوي تأکيد کرد: بورد فرمان مديريت داده ها يکي ديگر از بردهاي نصب شده روي ماهواره آتست است و به صورت يک کامپيوتر همه منظوره براي کاربردهاي ماهواره هاي کوچک LEO استفاده مي شود.

وي گفت: از لينک CAN جهت ارتباطات براي واحد کنترل توان و ديگر زير سيستم ها استفاده مي شود و همچنين امکان ارتباط از طريق واسطه ها نيز براي برخي از سيستم ها وجود دارد.
صفوي خاطر نشان کرد: در اين بورد محاسبات نقطه شناور براي پردازش ها با کارايي بالا مانند نرم افزار کنترل وضعيت در اختيار قرار مي گيرد و همچنين وظيفه کنترل و مديريت غيرفعال حرارت داخلي را نيز بر عهده دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار