يادداشت//جشنواره فیلم های ویدیویی راهی برای عرض اندام فیلمسازان

بعد از طرح بحث استقلال ساختاری جشنواره فیلم های ویدیویی، همه اميد به توان آن در جذب فیلمسازان مجرب سینمای ایران و فراهم کردن زمینه ای برای شکوفایی هرچه بیشتر جوانان تازه وارد در اين عرصه بسته اند.

باشگاه خبرنگاران-بعد از طرح بحث استقلال ساختاری جشنواره فیلم های ویدیویی، این جشنواره در حالی اولین روزهای برگزاری خود را جشن گرفته که همگان چشم امید به توان آن در جذب فیلمسازان مجرب سینمای ایران و فراهم کردن زمینه ای برای شکوفایی هرچه بیشتر جوانان تازه وارد در عرصه فیلمسازی بسته اند.
این در حالی است که در تمامی دوران های طلائی ظهور و شکوفایی یک عرصه هنری در حوزه تصویر ،نوشتار و یا تجسم، استواری آن هنر برپایه تجارب گذشته از اهمیت بالایی برخوردار است و بنابراین دانسته ها هنر تولید فیلم های ویدئویی به عنوان یک هنر تصویری پای گرفته در چند ساله اخیر نیازمند تکیه بر زانوی استوار فیلمسازان پیشکسوت سینمای ایران است، زیرا هم ویترینی مناسب یرای معرفی آثار آن ها به جامعه سینما دوست به شمار می رود و هم فرصتی مغتنم برای قرار گرفتن آن ها در کنار بزرگان فیلمسازی کشور است.
بنابراین شاید نتوان به بی نقص بودن نخستین دوره برگزاری جشنواره فیلم های ویدئویی اذعان داشت، اما می توان به تحقق هدف مسئولان برگزاری آن که چیزی جز اولویت بخشی به کیفیت آثار شرکت داده در این جشنواره نیست،امید داشت.
باشد که با مستقل شدن فیلم های ویدئویی که همچون مستاجری حاشیه نیشن در سایه جشنواره فیلم فجر منزل گزیده بودند جایگاه مستقل خود را برای همیشه حفظ کنند.
يادداشت از: مهدیس مستعد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار