خبرگزاري فرانسه/

چاوز ميزبان احمدي نژاد است

به گزارش خبرگزاري فرانسه، هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا جمعه ميزبان محمود احمدي نژاد همتاي ايراني خود خواهد بود و طرفين در اين ديدار چند قرارداد امضا خواهند کرد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، احمدي نژاد درحالي به ونزوئلا سفر کرده است که يک هفته پيش اخبار همکاري کاراکاس - تهران درباره طرح توليد هواپيماهاي بدون سرنشين -پهباد- در رسانه هاي جهان انعکاس پيدا کرد.

اين دو رئيس جمهور، قرار است رأس ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلي (23 به وقت گرينويچ) در کاخ رياست جمهوري  ميرافلورس چاوز در يک کنفرانس مشترک مطبوعاتي شرکت کنند.

چاوز گفت قصد دارد در جريان ملاقاتش با احمدي نژاد، قراردادهايي را درخصوص همکاري هاي دوجانبه در زمينه هاي گوناگون از موضوع مسکن و خانه سازي گرفته تا فناوري، امضا کند. ايران و ونزوئلا علاوه بر اين در زمينه هاي نظامي نيز با هم همکاري دارند. 

چاوز هفته گذشته اعلام کرد با کمک ايران نخستين هواپيماي بدون سرنشين را توليد کرده است و قصد دارد به زودي صادرات اين نوع هواپيماها را آغاز کند.

يک ژنرال ونزوئلايي گفت اين نوع هواپيما که مهمات حمل نمي کند، قادر است تا شعاع 100 کيلومتري عمليات تجسس و شناسايي انجام دهد و با داشتن يک موتور، حدود نود دقيقه پرواز کند و تا ارتفاع سه هزار متري ( 9 هزار پايي ) از سطح زمين اوج بگيرد.

آمريکا پس از اعلام خبر توليد اين نوع هواپيماها توسط چاوز ، ابراز نگراني کرده و با  خواستار هوشياري در اين مورد شده است.

ويکتوريا نولند سخنگوي وزارت امور خارجه امريکا خطاب به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ونزوئلايي ها همچون ايراني ها ادعاهاي گزافه و عجيب و غريبي مي کنند.

حجم سرمايه گذاري هاي دوجانبه ايران و ونزوئلا در زمينه احداث کارخانه هاي توليد سيمان، ماهواره ، مواد غذايي، تراکتور و دوچرخه، پنج ميليارد دلار برآورد شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار