رودهن/

تقویت تفكر محوری، هدف برگزاری مسابقات علمی- پژوهشی است

رئیس امور مشاركت های مردمی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، تقویت تفكر محوری و شناسایی و شكوفایی استعدادهای دانش آموزان را هدف برگزاری مسابقات علمی پژوهشی دانست.

هوشمند درویش' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شهید دكتر 'مصطفی چمران' اسوه علم و دانش و تقوی بود.

وی خاطر نشان كرد: به واسطه پیروی از راه شهداء به ویژه شهید چمران و تمامی شهدای عرصه علم و اقتدار، آموزش و پرورش برنامه هایی را برای شكوفایی استعدادهای دانش آموزان طراحی كرده است.

رئیس امور مشاركت های مردمی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، گفت: در راستای سیاست های آموزش و پرورش و با عنایت به سند تحول بنیادین، دانش آموزان مدارس شاهد با هدف شكوفایی استعدادها و رونق و تقویت تفكر محوری در این مسابقات خلاقیت، نوآوری، ابتكار و دستاوردهای علمی خود را ارایه می دهند.

درویش تصریح كرد: این برنامه از بهمن ماه سال 90 آغاز شده است و با برگزاری مسابقات رقابتی در سطح منطقه در اردیبهشت ماه سال 91، برگزیدگان منطقه ای امروز در رده ای بالاتر استانی ترواشات ذهنی و فكری خود را به رقابت گذارده اند.

وی با اشاره به آغاز این مسابقات از روز گذشته، اذعان داشت: حدود 400 تن از دانش آموزان دختر مدارس شاهد در اردوگاه' شهید محمد منتظری' شهریار در چهار موضوع ' انرژی خورشیدی'، 'رباتیك'، 'سازه های ماكارونی' و 'تصفیه آب' با هم به رقابت پرداختند.

رییس امور مشاركت های مردمی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، افزود: امروز نیز مسابقات دانش آموزان پسر در اردوگاه شهید مصطفی خمینی شهرستان دماوند در حال اجراست.

درویش وحدت رویه و ایجاد انسجام را یكی از اهداف تعیین موضوعات مشترك از سوی آموزش و پرورش برای رقابت در این مسابقات عنوان و تصریح كرد: در سال گذشته دانش آموزان در موضوعات متنوع و متعددی در این مسابقات شركت می كردند، ولی امسال با تعیین موضوعات مشخص ارزیابی و شناسایی استعداد دانش آموزان دقیق تر صورت می گیرد.

وی یكی دیگر از اهداف تعیین موضوعات خاص را شناسایی و شكوفایی استعدادهای دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان پیش از این در خصوص موضوعات مطرح شده بصورت تئوریك، پژوهش و تحقیقاتی را در قالب مقاله انجام داده اند و با این تصمیم گیری در نظر است تا دانش آموزان از محفوظات خود عملا بهره مند شوند.

رییس امور مشاركت های مردمی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، با بیان اینكه امسال برای نخستین بار چنین مسابقاتی با موضوعات مشخص در سطح شهرستان های استان تهران برگزار شده است، ابراز امیدواری كرد: تا در سالهای تحصیلی آینده قریب به اتفاق این دانش آموزان در المپیادهای خوارزمی و ... حائز رتبه شوند.

درویش تصریح كرد: همه ساله آموزش و پرورش در روز دانش آموز از تمامی دانش آموزان برتر در كنكور، برتر علمی، دستاوردهای برتر، پژوهشی و مباحث فرهنگی و پرورشی برتر مدارس شاهد تجلیل می شود./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.