رودهن/

قوانین صید و شكار باز دارنده نیستند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: جرایم و مجازات های صید و شكار غیر مجاز، از بازدارندگی لازم برخوردار نیست.

 

عباس میرزاكریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: طی گشت های اخیر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، سه فرد متخلف كه دارای سوابق متعدد در شكار و صید غیر مجاز در منطقه بودند، در منطقه ممنوعه 'كوه سفید' دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: در بازرسی های به عمل آمده از این متخلفان، تعداد دو راس قوچ وحشی، یك سر بریده بز، دو عدد كبك و یك قبضه سلاح كمری كشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند همچنین از كشف یك قبضه سلاح مجاز و تحویل آن به مراجع قضایی برای ابطال جواز آن از طریق مراجع ذیصلاح خبر داد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش عبور مسافران و گردشگران از محدوده حیات وحش شهرستان، تصریح كرد: متاسفانه به همان نسبت تخلفات و تعرضات به محیط زیست و حیات وحش منطقه افزایش یافته كه در این راستا اقدامات پیشگیرانه در دستور كار قرار گرفته است.

میرزاكریمی خواستار مشاركت و همراهی آحاد مردم در این زمینه شد و گفت: اطلاع رسانی به موقع شهروندان در زمان مشاهده هر گونه تخلف و شكار غیر مجاز، یاری رسان مجموعه در انجام وظایف محوله است.

این مقام مسؤول افزود: با توجه به آثار و عواقب ضرر و زیان حاصله از سوی شكارچیان و صیادان غیر مجاز، لازم است این گونه جرایم در ردیف قوانین بازدارنده مجازات های كیفری قرار بگیرد كه در این صورت، خود زمینه پیشگیری از هر گونه تخلف را به دنبال خواهند داشت.

وی ادامه داد: مجازات بازدارنده، تادیب یا عقوبتی است كه از طرف حكومت به منظور حفظ نظم و مراعات مصلحت اجتماع در قبال تخلفات حكومتی وضع می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند تصریح كرد: حبس، جزای نقدی، تعطیلی محل كسب، لغو پروانه، محرومیت از حقوق اجتماعی، اقامت در نقطه یا نقاط معین و . . . بخشی از مجازات های بازدارنده است كه می تواند نقش مؤثری در كاهش جرایم زیست محیطی و پیشگیری از آنها داشته باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.