رودهن/

ترس از شكست در برابر ایران، علت كارشكنی غرب در مساله هسته ای است

امام جمعه شهرستان فیروزكوه گفت: ترس از شكست و الگو قرار گرفتن ایران توسط دیگر كشورها، علت كارشكنی های متعدد غرب در مساله هسته ای است.

حجت الاسلام 'عبدالعلی استیری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به نشست اخیر هسته ای مسؤولان ایرانی با گروه '1+5' در مسكو، اظهار داشت: امروز مساله هسته ای ایران همچون چالشی بزرگ در برابر غربی ها قرار گرفته و از آن به عنوان معما یاد می شود.

وی گفت: حدود 10 سال است كه این مساله نقل محافل مختلف جهانی شده و در بیانیه ها و نشست های مختلف عنوان می شود، اما متاسفانه هنوز حل نشده باقی مانده است.

امام جمعه فیروزكوه افزود: با كمال تاسف، نشست اخیر مسكو نیز بدون حصول نتیجه به پایان رسید و غربی ها اعلام كردند كه برنامه هسته ای ایران، این بار باید از منظر كارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان كرد: 10 سال است كه برنامه هسته ای ایران مورد بررسی قرار می گیرد و بازرسان آژانس، 24 ساعته سایت های ما را زیر نظر دارند كه در دنیا بی سابقه است.

حجت الاسلام استیری تصریح كرد: امروز غربی ها نمی توانند كشوری را معرفی كنند كه این چنین مورد بازرسی قرار گرفته باشد و مسؤولان آن، این گونه همكاری كرده باشند.

وی با طرح این پرسش كه به راستی علت كارشكنی های مداوم غربی ها در این مساله چیست؟، گفت: آنان می دانند كه ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای و استفاده نظامی نیست، بلكه خودشان سازنده سلاح های كشتار جمعی هسته ای هستند و سابقه استفاده از آن را در كشوری همچون ژاپن دارند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزكوه ادامه داد: از نگاه غرب توافق با ایران معنی و مفهومی ندارد و اگر در این مساله كوتاه بیایند و تفاهم نامه بنویسند، شكست بزرگی برایشان خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در سنوات گذشته، افزود: الگویی كه ایران اسلامی در استقامت، مقاومت، شكست ناپذیری و مجاهدت به جهانیان عرضه داشته و مرتبا خطرات را به جان می خرد، دیگر نگرانی بزرگ غرب و انجام كارشكنی های متعدد است.

حجت الاسلام استیری خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده است كه هر كجا ملت غیور ایران اسلامی بر اصول و آرمان های خود پافشاری كرده، نصرت الهی را به دنبال داشته است.

وی تصریح كرد: پس در مساله هسته ای و خواسته های بحق هسته ای مان نیز همچون اصول و ارزش هایمان، پافشاری و اصرار خواهیم كرد و مطمئنیم كه خداوند لباس عزت و اقتدار بر ما خواهد پوشاند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.