اعتراض برنده جايزه پوليتز به سياست‌هاي غيرانساني رژيم صهيونيستي

آليس واکر نويسنده کتاب "رنگ ارغواني" و برنده جايزه پوليتز، اجازه انتشار کتاب خود را در سرزمين هاي اشغالي به رژيم صهيونيستي نداد و علت اين اقدام را رفتارهاي غيرانساني اين رژيم با مردم فلسطين، عنوان کرد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ رمان "رنگ ارغواني" آليس واکر در سال 1982 براي اولين بار به چاپ رسيد و در سال 1983 برنده جايزه پوليتز، يکي از معتبرترين جوايز روزنامه نگاري و نويسندگي آمريکا شد.
 
محتواي اصلي اين رمان درباره تبعيض نژادي است که نسبت به سياه پوستان آمريکايي در قرن بيستم اعمال مي شد و لحن اين نويسنده آمريکايي_ آفريقايي در اين رمان، پر از خشونت، تجاوز، انزوا، مزاحمت و تبعيض نژادي نسبت به سياه پوستان آن دوره است.
 
واکر که خود دردکشيده و برآمده از جامعه اي پر از تبعيض و رفتارهاي غيرانساني است، رژيم اسرائيل را مسبب و مقصر اصلي آپارتايد و آزار و ذيت مردم فلسطين مي داند.
 
وي اميدوار است؛ اين گونه رفتارهاي اعتراض آميز و البته به دور از خشونت، بتواند بر رژيم صهيونيستي و رفتار غير انساني آنها با مردم بي دفاع فلسطين، موثر باشد.
 
واکر که خود تحت آپارتايد و تبعيض نژادي آمريکا بزرگ شده، مسئله اسرائيل و فلسطين را ناگوارتر ارزيابي مي کند.
 
رمان اين نويسنده معروف به کارگرداني استيون اسپيلبرگ به صورت يک فيلم اقتباسي با همين نام ساخته و نامزد 11 جايزه اسکار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار