سيد افقهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

حضور مبارک در مصر با چهره احمد شفیق

يک کارشناس سياست خارجي گفت: حسني مبارک، ديکتاتور سابق مصر درصدد است تا با چهره اي جديد به نام احمد شفيق وارد عرصه سیاسی اين کشور شود.

سید هادی سيد افقهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در تحلیل تحولات اخیر مصر گفت: با روشن نبودن وضعیت پارلمان و رئیس جمهوری در مصر آینده این کشور با تجمعات جوانان این کشور در میدان التحریر برای مطالبه خواسته های انقلابی خود در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وي با اشاره به علت تجمع جوانان مصري در ميدان التحرير تصريح کرد: علت اين تجمع از يک سو  کميته انتخابات نتيجه ي نهايي انتخابات را اعلام نمي کند و از سوي ديگر مکمل قانون اساسي که صادر شده  بر خلاف خواسته های انقلابی مردم و قانون اساسی جدید این کشور است.

اين کارشناس و پژوهشگر مسايل سياست خارجي، اظهار داشت: اگر چه داده ها و نتايجي که اعلام شده نتايجي غير رسمي است ولي ملت مصر منتظر هستند تا اين نتايج از طرف کميته انتخابات و در واقع شوراي عالي نظامي که متولي این کار است به تأييد نهايي برسند.

سید افقهي در پایان با اشاره به اينکه احمد شفيق وابسته به رژيم حسني مبارک است، خاطرنشان کرد: محمد مرسي با توجه به تمام فشارها و جو سياسي حاکم برمصر توانست آراء ملت را به دست بياورد بنابراين شوراي عالي نظامي قصد دارد نظام ديکتاتوري را در مصر يک بار ديگر تکرار و احمد شفيق را به قدرت بازگرداند./پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار