عرضه 100 درصدی سهام کشت و صنعت شهید بهشتی در فرابورس

معاون نظارت و عمليات فرابورس ايران گفت: سازمان خصوصي سازي100 درصد از سهام كشت و صنعت شهيد بهشتي را به میزان 8 ملیون و 3هزار و 380 به صورت بلوکی روز سه شنبه 6 تیراز طريق بازار سوم فرابورس عرضه مي كند.

حسن محمدتبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: تعداد سهام مورد عرضه كشت و صنعت شهيد بهشتي 8 ميليون و 3 هزار و 380 سهم كه تعداد 7 ميليون و 603 هزار و 211 سهم آن بلوكي و 400 هزار و 169 سهم آن ترجيحي معادل 100 درصد از سهام اين شركت است و ارزش پايه هر سهم آن 195 هزار و 923 ريال و ارزش كل آن 1568 ميليارد و 46 ميليون و 219 هزار و 740 ريال تعيين شده است.
محمدتبار تصریح کرد: عرضه به صورت يكجا و در بازار سوم و با شرايط نقد و يا نقد و اقساط است حداقل پيش پرداخت نقدي براي كشت و صنعت شهيد بهشتي 15 درصد و مابقي به صورت اقساط است كه دوره بازپرداخت اقساط آن نيز 7 ساله و نرخ سود فروش اقساطي 15 درصد و فواصل زماني آن شش ماهه است به گفته وي مهلت پرداخت حصه نقدي و ارائه فرم خارج از پاياپاي حداكثر 20 روز كاري سازمان خصوصي سازي از تاريخ انجام معامله است.
وي ادامه داد: خريدار يا خريداران سهام شركت متعهد مي شوند به نسبت سهام خريداري، جانشين صادركنندگان دولتي ضمانتنامه ها شوند و آزادسازی سهام منوط به انجام تسویه حساب بدهی های شرکت به نسبت سهام واگذار شده به شركت مادر تخصصي و سيستم بانكي اعم از دولتي و غير دولتي، صندوق ذخيره ارزي و خزانه حسب مورد، منعكس در صورت هاي مالي مبناي ارزيابي سهام شركت خواهد بود.
محمدتبار اظهار داشت: كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل 47 ميليارد و 41 ميليون و 386 هزار و 592 ريال است از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذاري واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را به مديريت بازار فرابورس ايران ارائه كنند.
معاون نظارت و عمليات فرابورس در خصوص فعاليت كشت و صنعت شهيد بهشتي توضيح داد: سرمايه اين شركت 800 ميليارد و 338 ميليون و زمينه فعاليت آن احياي اراضي جهت كشت و برداشت محصولات كشاورزي و پرورش دام و طيور و آبزيان و غيره است.
محمد تبار در مورد شركت كشت و صنعت  شهيد بهشتي خاطر نشان كرد: تغيير كاربري براي زمين هاي كشاورزي، زراعي و باغي امكان پذير نبوده و خريدار حق هيچ گونه اقدامي در اين خصوص نخواهد داشت. همچنين هر گونه آثار مالي ناشي از دعاوي مطروحه بر عليه شركت که مربوط به زمان قبل از واگذاري است به عهده خريدار است و سازمان خصوصي سازي هيچگونه مسئوليتي در اين خصوص ندارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار