اعلام امادگي انگليس براي همکاري با اخوان المسلمين مصر

دولت انگليس براي همکاري با رئيس جمهور و دولت آينده مصر به رهبري گروه اخوان المسلمين اعلام آمادگي کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آکي، رزماري ديويس سخنگوي دولت انگليس  اعلام کرد لندن براي همکاري با رئيس
جمهور منتخب مصر در صورت پيروزي محمد مرسي نامزد اخوان المسليمن و نيز دولت مصر
به رياست اين گروه آماده است .
رزماري ديويس گفت : انگليس رابطه خوبي با حزب عدالت و آزادي مصر از جمله خيرت الشاطر و  محمد مرسي و ديگر رهبران اين حزب دارد .
وي افزود  اساس برنامه هاي اخوان المسلمين مصر مبتني بر  برنامه اي مسالمت آميز و اجتناب از خشونت  و حمايت از حقوق بشر در مصر است و انگليس از اين  برنامه ها پشتيباني مي کند.
سخنگوي دولت انگليس يادآور شد  بر اساس برنامه هاي گروه اخوان المسلمين لندن آماده است با اين گروه ارتباط برقرار کند و با دولت مصر به رياست اخوان المسلمين تعامل و همکاري خوبي خواهد داشت .
رزماري ديويس خاطر نشان کرد هر کسي که در انتخابات سالم و شفاف مصر به پيروزي برسد رئيس جمهور مصر خواهد بود و لندن تنها خواهان تشکيل حکومت غير نظامي و دموکراتيک در مصر است .
ديويس در ادامه از تصميمات اخير شوراي عالي نيروهاي مصر مسلح ابراز نگراني و تاکيد کرد
لندن روند انتخابات مصر را با دقت پيگيري مي کندو از يک رشته تصميمات اخير شورايعالي نظامي از جمله انحلال پارلمان ، بازنگري در اختيارات اين شورا و نيز تعويق زمان اعلام  نتايج انتخابات  به شدت نگران است .
سخنگوي دولت انگليس در ادامه اظهار داشت مصر  در شرايط فعلي با مشکلات زيادي از جمله بحران اقتصادي رو به رو است و جامعه بين المللي به دنبال برقراري ثبات و امنيت در مصر و حل فوري مشکلات اين کشور است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار