وضیعت جسمانی بنیانگذار گوگل در هاله‌ای از ابهام

آیا بیماری مدیر اجرایی گوگل باعث افت سهام گوگل خواهد شد؟

با غیبت لری پیج، بنیانگذار و مدیر اجرایی کنونی گوگل در جلسه روز پنجشنبه سهامداران این شرکت علامت‌ سوال‌های بسیاری در مورد وضعیت جسمانی وی مطرح شده و بسیاری از کارشناسان به سلامت وی بدگمان شده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اریک اشمیت، مدیر هیات مدیره این شرکت در مورد عدم حضور وی گفت که پیج به دلیل اینکه صدایش گرفته بود، نتوانست در این جلسه شرکت کند. اما اخبار جدید حاکی از آن است که تا زمانی که وضعیت صدای پیج بهبود نیافته، در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل که در هفته آینده برگزار خواهد شد و همچنین در مراسم مربوط به نتایج مالی فصل دوم 2012 در ماه ژوییه، شرکت نخواهد کرد.

داگ آنموث، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی JP Morgan بعد از انتشار این خبر این سوال را مطرح کرد که آیا بیماری مدیر اجرایی گوگل باعث افت سهام گوگل خواهد شد؟
وی در نامه‌ای به سهامداران نوشت: «لری پیج، مدیر اجرایی و بنیانگذار گوگل در جلسه سهامداران این شرکت حضور نداشت. گوگل هم دلیل عدم حضور او را گرفتن صدایش اعلام کرده و ادعا کرد که وی نمی‌تواند صحبت کند. این در حالی است که براساس اعلام گوگل، وی حتی هفته بعد و تقریبا یک ماه دیگر نیز قادر به صحبت نیست».

وی افزود: «ما دلایل دیگری برای اینکه نشان دهد وضعیت جسمانی پیج وخیم است، در دست نداریم، اما حضور نیافتن وی در مراسم اعلام نتایج مالی فصل دوم این شرکت، علامت سوال‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران گوگل مطرح کرده است». آنموث همچنین اشاره کرده که لری از 25 ماه مه گذشته تاکنون هیچ فعالیتی در گوگل پلاس، شبکه اجتماعی مورد علاقه‌اش نداشته و هیچ پستی ارسال نکرده است.
این وضعیت تا حدودی همه را یاد بیماری استیو جابز، مدیر اجرایی اپل انداخته که برای نخستین بار اخبار مربوط به بیماری وی منتشر شد. البته آنموث معتقد است که هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای برای زیر سوال بردن ادعای گوگل مبنی بر سالم بودن پیج وجود ندارد.
گوگل هفته آینده قرار است نخستین تبلت با برند خود را با نام نکسوس و همچنین نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی‌اش را با نام آندرویید 4.1 یا آب‌نبات پاستیلی (Jelly Bean) در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان I/O معرفی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار