لاريجاني در هشتمين مراسم انتخاب كتاب سال سپاه پاسداران:

کسي که سپاه را تخريب کند"نفهم سياسي" است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: كسي كه به ساحت سپاه تعرض کرده و يا سپاه را تخريب كند نادان و نفهم سياسي است چرا كه مسئوليت حفاظت از كل دستاوردهاي انقلاب برعهده سپاه است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، صبح امروز(شنبه) در هشتمين مراسم انتخاب كتاب سال سپاه پاسداران كه به مناسبت گراميداشت ميلاد امام حسين(ع) و روز پاسدار در ستاد فرماندهي كل سپاه برگزار شد؛ الگوي پيش روي پاسداران را مجاهدت در راه خدا دانست و تصريح كرد: اين توفيق بزرگي است كه حركت سپاه پاسداران با حركت فرهنگي همراه شده است.

وي افزود: بنيانگذاران سپاه بر حسب وظيفه شرعي، لباس پاسداري پوشيده اند و در اين عرصه با نگاه فرهنگي در راه مبارزه با استكبار و براي تحقق آرمان انقلاب اسلامي تلاش بسياري كرده اند؛ لذا جنس كار سپاه از نوع فرهنگي است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن اشاره به تعبير امام(ره) مبني بر اينکه "زير بناي انقلاب ما حركت فرهنگي است" تصريح كرد: سپاه پاسداران در يك شرايط آرام به وجود نيامد ولي در همه شرايط، خصوصيات فرهنگيش با كار عملياتي سپاه پيوند خورده بود.

لاريجاني با اشاره به حركت ضد انقلاب در كردستان و ورود سپاه به اين عرصه گفت: سپاه با تدابيري بساط فرهنگي خود را پياده كرد و در كنار حركت نظامي اش يك حركت فرهنگي متعالي را رقم زد.

وي ادامه داد: حتي در دوران جنگ نيز اقدامات فرهنگي سپاه قابل توجه بود بنابراين كار فرهنگي در كنار مجاهدت عملياتي در رزم يك ضرورت است و سپاه توانست در اين زمينه الگوي موفقي شود و سرمايه هاي عظيمي را به وجود آورد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه فعاليت‌هاي فرهنگي در سپاه امر جديدي نيست؛ اظهار كرد: سپاه با مقوله هاي فرهنگي، يك نظريه جديدي خلق مي كند كه اگر كار عملياتي با فكر و انديشه همراه باشد انقلاب هايي را در حريف به وجود خواهد آورد و بايد از اين ذخيره الهي بهره مطمئني جست.

لاريجاني تفكر پاسداري را مدرسه اي دانست كه هم مجاهدت در آن قرار دارد و هم نوعي بزرگواري روح.

وي ادامه داد: روح بزرگ داشتن با بزرگواري روح متفاوت است روح بزرگ درصدد گرفتن پست و مقام است ولي بزرگواري روح گذشتن از اينهاست و براي يك هدف متعالي حركت مي كند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي خدمت به خلق را از ديگر ويژگي هاي سپاه پاسداران توصيف كرد و گفت: رشد متوالي سپاه در شرايط گوناگون به گونه اي بوده است كه در شرايط گوناگون كشور حضور موفقيت آميزي داشته است.

لاريجاني گفت: نهادي كه پاسداران در آن حضور دارند از تقدسي برخوردار است كه شايد ساير نهادها نداشته باشند و مجاهدت در اين زمينه جزو خصوصيات ذاتي سپاه است.

وي با اشاره به تجربه خون بار سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اضافه كرد: تجربه نداشتن جنگ با تجربه مانور دادن متفاوت است و سپاه با حضور در دوران دفاع مقدس در صحنه هاي عملياتي و نظامي از تجربه خوبي برخوردار شده است که اين ارزش بسياري دارد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در مدينه فاضله، افراد سهم درستي از مجاهدت دارند و با تمامي هستي تلاش مي كنند و امروز كه ما در دهه پيشرفت و عدالت قرار داريم بايد با اتكا به فرموده هاي رهبر معظم انقلاب، فرهنگ شهادت و مجاهدت را به خوبي رواج دهيم.

فرهنگ موتور متحرك پيشرفت است

لاريجاني موتور متحرك براي پيشرفت را فرهنگ دانست و عنوان كرد: بدون فرهنگ، پيشرفتي در كشور حاصل نخواهد شد و البته اگر فرهنگ مجاهدانه نباشد پيشرفت با شتاب كم تري پيش خواهد رفت و اگر مجاهدانه باشد پيشرفت سريعي حاصل خواهد شد.

وي ويژگي هاي منحصر به فرد سپاه را كمك به پيشرفت عزت مند كشور دانست و با بيان اينكه كشورهاي پيشرفته اسلامي با منابع مالي فراوان در اطراف ما كم نيستند؛ افزود: برخي كشورها با منابع مالي فراوان هيچ تحركي ندارند و به دنبال اجراي دستورات قدرت‌هاي جهان هستند و هيچ پيشرفت عزت‌مندي را نيز ايجاد نمي كنند ولي ما گروه محدود حزب الله را داريم كه عزت‌مند زندگي مي كنند و به دنبال تحقق آرمان‌هاي خود هستند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي شرط پيشرفت كشور را فرهنگ متاثر از جهاد عنوان و خاطر نشان كرد: عنصر مقاومت فرهنگ پايداري، فرهنگ جهادي است كه تضمين كننده پيشرفت عزت مند كشور نيز هست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عملكرد موفق گشت "ثارالله" با اتكا بر روحيه اخلاص در دفع آشوب منافقين، تصريح کرد: بزرگواري بلند مدت روح اين است كه امور خود را مورد توجه كمتري قرار دهد و انسان پر گذشتي شود.

وي ادامه داد: ما هميشه در كشور خود مسائل خردي داشته ايم ولي خصوصيت سپاه پاسداران اين است كه مدافع مسائل كشور و آرمان هاي انقلاب باشد و بزرگواري روح داشته باشد و از مسائل خود بگذرد.

نکته اساسي در اسلامي شدن دانشگاه ها

لاريجاني نكته اساسي در اسلامي شدن دانشگاه را توجه به قشر اساتيد دانست و تأکيد كرد: اساتيد مي توانند شرايط دانشجو را در زمينه اسلامي شدن محيط دانشگاه تغيير دهند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دغدغه سپاه در كارهاي عمراني، خدمت به مردم و نَه درآمدزايي است؛ تأكيد كرد: سپاه حافظ نظام است، حافظ آرمان هاي انقلاب كه در رأس همه اينها رهبري انقلاب چنين وظيفه اي دارد كه ابزارش سپاه است.

کسي که سپاه را تخريب کند "نفهم سياسي" است

لاريجاني ادامه داد: كسي كه به ساحت سپاه تعرض کرده و يا سپاه را تخريب كند نادان و نفهم سياسي است چرا كه مسئوليت حفاظت از كل دستاوردهاي انقلاب برعهده سپاه است كه مكتب و آرمان ها را تحقق مي بخشد.

وي در پايان با بيان اينكه صحنه هاي بين المللي امروز وضع خاصي را طلب نمي كند خاطرنشان كرد: ورود يك معادله ناآشنا مي تواند حريف(دشمنان) را گيج كند و ما بايد در اين زمينه از ابتكارات نويني استفاده كرده و فرهنگ مجاهدت را تقويت كنيم./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار