مهمانپرست:

دیدار صالحی و هیگ به درخواست طرف انگلیسی صورت گرفته است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه انگلیس کابل به درخواست طرف انگلیسی انجام شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به دیدار علی‌اکبر صالحی با ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در حاشیه نشست همسایگان دور و نزدیک افغانستان گفت: این ملاقات توسط یک کشور ثالث و به درخواست انگلیس صورت گرفت.‌

وی تصریح کرد: آنها اعلام کرده بودند که مایل به ملاقات هستند و می‌خواهند در مورد وضعیت رابطه دو کشور و احتمالا بحث تعیین حافظ منافع ملاقاتی را صورت بدهند و به دلیل اعلام علاقه آنها و طرح این درخواست از سوی یک کشور ثالث، ما نیز به دلیل نگرانی از وضعیت حقوق کنسولی اتباعمان و مشکلاتی که برای آنها ایجاد شده، این ملاقات را پذیرفتیم و ملاقات انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: در این ملاقات درباره بحث حفاظت منافع دو کشور صحبت شد و بحث‌هایی نیز درباره تحولات منطقه صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ما فکر می‌کنیم کشورهای غربی در این تحولات نقش دارند و دخالت آنها جنبه تخریبی دارد و ما نیز نقطه نظراتمان را در این زمینه بیان کردیم. 

مهمان‌پرست تصریح کرد: مقامات انگلیسی به صورت غیرمتعارف و به شکل نادرست اعلام کردند که این ملاقات به درخواست طرف ایرانی بوده و سعی کردند کار تبلیغاتی انجام دهند، کار درستی نیست و از اخلاق دیپلماتیک فاصله دارد./پ2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار