اصفهان/

ایجاد اشتغال پایدار با راه ندازی بازار صنایع دستی عشایر

استاندار اصفهان از ایجاد اشتغال پایدار با راه اندازی بازار صنایع دستی عشایر در مركز شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی' در جلسه شورای امور عشایر استان كه در شهرستان 'چادگان' با بیان اینكه ادبیات، فرهنگ و هنجارهای زیبای عشایر باید حفظ شود، افزود: زندگی ایلیاتی و عشیرتی آنها از اصالت و ارزش خاص برخوردار است.

وی گفت: تحصیل كردگان عشایر نباید تحت تاثیر دیگر فرهنگ ها قرار گیرند و باید در حفظ فرهنگ اصیل خود كوشا باشند و آن را رواج دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ حفظ مراتع و پوشش گیاهی افزود: حفظ منابع طبیعی و احیای آن از اولویت های برنامه های توسعه استان است.

به گفته وی، موضوع خشكسالی از پدیده هایی است كه بسیاری از كشورها گریبانگیر آن هستند و با توجه به اینكه منابع آبی محدودی داریم، باید مدیریت صحیحی را در مصرف آب پیش بگیریم.

استاندار اصفهان افزود: با مدیریت نادرست، یك پدیده طبیعی به بحران تبدیل می شود.

وی با اشاره به برنامه های سال جاری استان برای امور عشایری گفت: توسعه برنامه های آموزشی فرهنگی برای رفع تنگناهای عشایر و همكاری دستگاه ها در آبرسانی سیار از جمله برنامه هاست.

ذاكر اصفهانی افزود: در راستای مدیریت آب، شیوه های نوین آبیاری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینكه بررسی ظرفیت های توسعه ای برای بخش گردشگری از دیگر برنامه های سال جاری استان است، افزود: برای اشتغال پایدار، از طرح توسعه كشاورزی استفاده خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.