خودکشی نظامیان آمريكايي مقامات ارتش را مستاصل كرده است

وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود با محور مهار خودکشی میان نظامیان، تاکید کرد که توقف خودکشی وظیفه برتر تمام فرماندهان است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آمریکایی یو اس اس تودی ؛ درحالیکه افزایش آمار خودکشی میان نظامیان آمریکایی، پنتاگون را به فکر برگزاری کنفرانسی 4 روزه در روزهای 20 تا 23 ژوئن سال جاری انداخت، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در این کنفرانس گفت : جلوگیری از خودکشی مسئولیت نخست روی دوش تمام فرماندهان نظامی و به ویژه افسران کم سابقه تر، افسران فاقد درجه و درجه داری است که روی نظامیان نظارت مستقیم دارند.

وزیر دفاع آمریکا خودکشی را ناامیدکننده ترین چالش مقام خود توصیف و اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا می تواند به برنامه سازی، انجام تحقیق و مدیریت نوآوری در علوم اعصاب بپردازد اما سران ارتش باید رو در رو این به این مشکل رسیدگی کنند زیرا جلوگیری از خودکشی بر عهده آنهاست.

پانتا در ادامه گفت: ما اقداماتی که باعث تحقیر، تیرگی ذهن و طرد کسی شود را تحمل نخواهیم کرد به ویژه اینکه این فراد کسانی باشند که تصمیم گرفته اند کمک بگیرند؛ رهبری و مدیریت در تمام بخش های وزارت دفاع باید این نکته را درک کند که جستجوی کمک (نظامیان برای حل مشکلات روحی آنها) نشانه ای از قدرت و نه ضعف است.

سخنرانی وزیر دفاع آمریکا برای حضار شرکت کننده در کنفرانس سالانه پنتاگون با محور جلوگیری از خودکشی وزارت دفاع و وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی در شرایطی برگزار شده است که جدیدترین آمارهای وزارت دفاع آمریکا، نشان دهنده افزایش خودکشی های ناشی از استرس های جنگی و مشکلات روحی و روانی میان نظامیان آمریکایی و گزارش تقریبا یک مورد خودکشی در روز در سال جاری میلادی است که این میزان سریع ترین سرعت خودکشی در یک دهه جنگ آمریکا محسوب می شود.

 بر اساس آماری که از طریق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) منتشر شده است ،‌ 146 مورد خودکشی میان نظامیان وظیفه فعال در 148 روز اولیه سال جاری میلادی گزارش شده است که این میزان به مراتب و تقریبا 50 درصد، بیشتر از تعداد نظامیان آمریکایی است که در جنگ افغانستان کشته شدند . با توجه به اینکه آمار خودکشی مربوط به سال های 2010 تا 2011 میلادی میان نظامیان وضعیت ثابتی داشته است، افزایش این آمار در سال جاری میلادی باعث تعجب مقامات آمریکایی شده است؛ دلایل افزایش آمار خودکشی به خوبی درک نشده است اما مطالعات صورت گرفته به مواردی مانند قرار گرفتن در معرض موقعیت های جنگی، استرس های بعد از آسیب های روانی، سوء استفاده از داروها و مشکلات مالی شخصی اشاره می کنند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: ما با موضوعات اجتماعی گسترده تری مانند سوء مصرف مواد، استرس های مالی، مشکلات ارتباطی سر و کار داریم؛ فاکتورهایی خطرناک که بعد از پایان جنگ طول باقی خواهند ماند.

پانتا با اشاره به اینکه تشخیص های صحیح کلید رسیدن پرسنل نظامی کشور به مشاوره های مورد نیاز آنها است، اعلام کرد که خودکشی یک مسئله انسانی است و جلوگیری از آن نیز نهایتا به اقدام بشری مانند شناسایی علائم هشدار دهنده و برقراری ارتباط صورت می گیرد؛ این اقدامات شامل تقویت انسجام واحدهای (نظامی)، درک مسائل مربوط به سلامت روان و پذیرش درمان می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار