خوزستان/

لوله های غیرفلزی انتقال پساب (RTP) درشركت نفت وگازمارون به كارگرفته شد

تعویض خطوط لوله فلزی انتقال پساب های نمك زدایی واحد شماره 3 مارون به مارون -4 ونمك زدایی واحد شماره 6 مارون به مارون1 و استفاده از لوله های غیر فلزی (RTP) توسط شركت بهره برداری نفت و گاز مارون انجام شد.

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، روابط عمومی شركت بهره برداری نفت و گاز مارون رییس امور مهندسی و ساختمان این شركت ضمن اعلام این خبر گفت: پس از بررسی های اولیه مشخص شد كه لوله فلزی موجود توان لازم برای مقاومت در برابر پساب شور نمك زدایی ها را نداردبنابراین مقرر شد كه از فناوری لوله های غیر فلزی RTP (Reinforce Thermo Plastic pipe) شش اینچی به صورت زیر زمینی استفاده شود.

عبدالكریم صفار افزود: از مزایای این لوله می توان استحكام بالا، سایش پایین، سرعت اجرا شدن بسیار بالا،خوردگی ناچیز و انعطاف پذیری را نام برد.

وی به دلایل اصلی انجام این پروژه اشاره كرد و گفت: اهداف زیست محیطی ،جلوگیری از انتشار پساب در زمین های اطراف و جمع آوری حوضچه های پساب نمك زدایی ازدلایل عمده اجرای این پروژه به حساب می آیند.

رییس امور مهندسی و ساختمان در پایان به ارائه آمار و ارقام این طرح مهم پرداخت وافزود: این خط لوله به طول حدود 14000 متربین واحدهای نمك زدایی مارون 3 به 4و طول 9200 متر بین نمك زدایی واحد شماره 6 به مارون -1 به ترتیب با هزینه های افزون بر 7/31 و 8/21 میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

شركت بهره برداری نفت و گاز مارون یك شركت بهره بردار با تولید نفت روزانه حدود 600 هزار بشكه است كه همواره در امر به كارگیری فناوری های جدید از پیشگامان بوده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.