مدیر عامل فرابورس ایران خبر داد؛

آغاز معاملات ثانویه "مپنا" از هفته آتی

برای پذیره نویسی 30 میلیارد تومان اوراق باقیمانده، 60 میلیارد تومان تقاضا وجود داشت از همین رو کلیه سفارشات به صورت ضریبی از 0.51 اصلاح شد تا به تمامی دستورهای خرید پاسخ داده شود.

مصطفی امید قائمی با اشاره به حجم بالای تقاضا در نماد "صمپنا" در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: طی روز جاری 30 میلیارد تومان اوراق اجاره باقیمانده شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران پس از رقابت شدید برای خرید این اوراق به فروش رسید و فرآیند پذیره نویسی از طریق شبکه کارگزاری فرابورس خاتمه یافت.
وی با تاکید براین که برای پذیره نویسی 30 میلیارد تومان اوراق باقیمانده، 60 میلیارد تومان تقاضا وجود داشت افزود: از همین رو کلیه سفارشات به صورت ضریبی از 0.51 اصلاح شد تا به تمامی دستورهای خرید پاسخ داده شود.
امیدقائمی با مثبت ارزیابی کردن روند پذیره نویسی اوراق اجاره مپنا از بازگشایی نماد "صمپنا" به منظور معاملات ثانویه اوراق پذیره نویسی شده طی روزهای آتی خبر داد و خاطر نشان کرد: زمان اتمام مجوز پذیره نویسی این اوراق تا پایان هفته جاری بود. اما با توجه به اتمام روند پذیره نویسی و در صورت انجام اقدامات لازم از سوی شرکت واسط مالی مهر طبق قراداد اجاره، بازگشایی نماد این اوراق برای معاملات ثانویه آن در فرابورس می تواند در ابتدای هفته آتی و یا حتی زودتر از آن صورت گیرد.
وی درپایان انجام معاملات ثانویه این اوراق را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران امکان پذیر دانست و تأکید کرد: این پذیره نویسی به عنوان بزرگترین صکوک بدون کارمزد در کشور با استقبال چشمگیر سرمایه گذاران مواجه شد و تمام 200 میلیارد تومان اوراق در مدت 4 روز کاری به فروش رفت امیدواریم پرداخت اصل و سود این اوراق نیز در زمان سررسید و به موقع صورت گیرد تا رضایت سرمایه گذاران نیز فراهم شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار