خوزستان/

دادگاه آبادان با کمبود 29 قاضی مواجه است

رئیس دادگستری آبادان گفت: دادگاه این منطقه با کمبود 29 قاضی مواجه است.


نعمت‌الله بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: دادگستری آبادان با کمبود قاضی روبه‌رواست که این رقم به 29 نفر می‌رسد.

وی افزود: دادگستری آبادان باید حدود 46 قاضی داشته باشد که در حال حاضر 17 نفر مشغول قضاوت در شعب مختلف دادگستری هستند و به زودی دو قاضی جدید به مجموعه دادگستری آبادان اضافه می‌شود.

رئیس دادگستری آبادان ادامه داد: به منظور رفاه و سرعت‌العمل در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی دادگستری شهرستان آبادان تا نیمه مردادماه سال جاری این دو قاضی به کادر دادگستری اضافه می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین 13 کارمند که استخدام سال 90 هستند وارد کادر قضایی شده و استخدام مستمر قوه قضائیه در راستای تکمیل کمبود در سراسر کشور در چهار سال آینده ادامه دارد.

بهروزی خاطرنشان کرد: دانشجویان حقوق با تلاشی مضاعف امیدوار باشند با استخدام 800 نیروی جدید در هر سال کاری توسط قوه قضائیه می‌توانند به زودی در رشته تحصیلی خود فعالیت کنند.

وی همچنین در خصوص فعالیت قاضی ویژه شورای حل اختلاف شهرستان آبادان گفت: در نظر داریم یک یا دو قاضی ویژه شورای حل اختلاف داشته باشیم زیرا در جال حاضر قاضی مستمر و ویژه در شورای حل اختلاف نداریم.

رئیس دادگستری آبادان با اشاره به فعالیت‌های شورای حل اختلاف عنوان کرد: رسیدگی به دعوای حقوقی و مالی زیر 5 میلیون تومان، مصالحه، رفع خصومت و اموری که مع‌الوصف جنبه عمومی‌تر دارند بر عهده شورای حل اختلاف است.

وی در پایان اظهار کرد: اگر شورای حل اختلاف درامر مصالحه موفق نباشد به وظیفه اصلی خود عمل نکند در حیطه کاری شوراها موفق نبوده است، بنابر‌این موفقیت در این زمینه در رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف بسیار مهم شمرده می‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.