خوزستان/

47 حلقه چاه نفت وگاز درمناطق خشكی و دریایی كشورحفاری شد

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران از حفاری و تكمیل 47 حلقه چاه نفت و گاز درمناطق خشكی و دریایی كشور با تلاش حفار مردان این شركت در سه ماه نخست امسال خبر داد.

    به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، حیدر بهمنی اظهار كرد: از این تعداد 23 حلقه چاه توسعه ای، دو حلقه توصیفی و 22 حلقه تعمیری بوده است.

وی افزود: از شمار این چاه ها، 28 حلقه در حوزه عملیاتی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب، هفت حلقه در شركت نفت مناطق مركزی، شش حلقه در شركت نفت فلات قاره و شش حلقه در قالب پروژه های در دست اجرای این شركت تكمیل شد.

بهمنی با اشاره به این كه شمار چاه های حفاری شده در سه ماه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 14 حلقه بیشتر است، متراژ حفاری را در این مدت 114 هزار و 765 متر اعلام كرد.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران گفت: در مدت پیش گفته حفاری 11 حلقه چاه 248 روز زودتر از برنامه كارفرماها انجام شد كه از نظر شتاب در تولیدی كردن چاه ها و سود و صرفه اقتصادی برای كشور بسیار ارزشمند است.

وی درباره موفقیت شركت ملی حفاری ایران در اجرای پروژه های كلید در دست توضیح داد: حفاری و خدمات فنی و تخصصی در این بخش طبق برنامه پیش می رود و در برخی از پروژه ها نیز جلوتر از برنامه هستیم.

بهمنی در همین ارتباط به تكمیل هفت حلقه چاه و 41 هزار و 531 متر حفاری در سه ماه گذشته اشاره كرد و گفت: حفاری دو حلقه از این چاه ها 166 روز زودتر از موعد تعیین شده از سوی كارفرما تحقق یافت.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران ادامه داد: این شركت اجرای عملیات حفاری در فازهای 17 و 18 و 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی همچنین 13 حلقه چاه در بخش خشكی میدان گازی كیش را به صورت كلید در دست انجام می دهد.

وی با اشاره به توانمندی بالای این شركت در ارایه دست كم 20 نوع خدمات فنی و تخصصی صنعت حفاری افزود: در سه ماه اول سال درمجموع بیش از یك هزار و 700 مورد خدمات فنی و 280 مورد خدمات ویژه روی چاه های نفت و گاز در مناطق مختلف كشور صورت گرفته است.

بهمنی با بیان این كه در این مدت یك دستگاه حفاری جدید خشكی به ناوگان حفاری این شركت افزوده شد، اظهار كرد: افزایش تعداد دستگاه های حفاری، رعایت استاندارد و اصول ایمنی، آموزش كاركنان و به كارگیری فناوری های روزآمد، از عوامل موثر در شتاب بخشی به عملیات حفاری و ارائه خدمات با كیفیت بالا در این شركت است.

شركت ملی حفاری ایران از شركت های بالادستی زیرمجموعه شركت ملی نفت ایران است كه هم اكنون با بهره گیری از افزون بر 70 دستگاه حفاری بیش از 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را در مناطق خشكی و دریایی مناطق نفت خیز كشور به عهده دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.