اردبیل/

تولید روزانه 180 تن شیر در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:‌ کارخانه لبنیات کشت و صنعت با ظرفیت تولید 180 تن شیر در روز فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل صمد مغانی در تشریح فعالیت‌های بخش دامپروری این شرکت افزود: کل گله مجتمع دامپروری کشت و صنعت 13 هزار راس است.

وی گفت: به تفکیک در این مجتمع دامپروری گاو مولد از نژاد هلشتاین به تعداد 5 هزار و 500 راس، تلیسه 2 هزار و 600 راس، گوساله ماده 2 هزار و 500 راس و گوساله نر پرواری نیز 2 هزار و 900 راس نگهداری می‌شود.

مغانی در ادامه با اشاره به متوسط تولیدات سالانه بخش دامپروری کشت و صنعت مغان افزود:‌ سالانه 41 هزار تن شیر خام، یک هزار و 600 تن گوشت قرمز و 2 هزار و 200 راس تلیسه آبستن در این واحد تولید می‌شود.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در امور دامپروری کشت و صنعت را نیز خاطرنشان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در تکمیل و راه‌اندازی ظرفیت‌های خالی در محل واحدهای پرواری به صورت دامپروری صنعتی تحت مدیریت واحد شرکت، استفاده از ظرفیت کارخانه خوراک دام و امکان تامین نهاد‌ه‌های دامی استان به صورت حق‌العمل کاری به درخواست اتحادیه دامداران یا متقاضیان بخش خصوصی، ‌تولید فر‌آورده‌های کود دامی اعم از ورمی کمپوست، کود گرانوله و ... از جمله این ظرفیت‌هاست./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.