فیلم / جشنواره سالانه قايق اژدها

جشنواره دراگون بوت در چين شروع شد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، همزمان با شروع جشنواره دراگون بوت در چين مسابقات قايقراني با قايق هاي عظيم بعنوان بخشي از مراسم اين جشنواره در منطقه «ژن يوآن» در جنوب غرب چين برگزار شد.
مسابقات قايقراني با قايق هاي عظيم و به شکل اژدها بعنوان يکي از مراسم سنتي جشنواره دراگون بوت هر ساله در پنجمين روز از پنجمين ماه تقويم چيني برگزار مي شود.
در جريان جشنواره دراگون بوت علاوه بر مسابقات قايقراني با قايق هاي به شکل اژدها ، چيني ها غذاها و نوشيدني هاي بومي مصرف مي کنند و مراسم خاصي هم برگزار مي نمايند.
وزارت راه آهن چين اعلام کرد روز پنج شنبه در اولين روز از تعطيلات چهار روزه جشنواره دراگون بوت حدود پنج ميليون و نهصد هزار نفر از شهروندان اين کشور براي شرکت در مراسم اين جشنواره در مناطق مختلف به مسافرت رفته اند.
براساس اين گزارش، تعداد مسافراني که سالجاري در چين به مناسبت جشنواره دراگون بوت به مسافرت رفته اند در مقايسه با سال گذشته حدود پنج مميز سه دهم درصد افزايش يافته است. وزارت راه آهن چين براي جابجايي حجم بالاي مسافران در ايام جشنواره دراگون بوت صد و نود و شش قطار اضافي را بکار گرفته است.
در روزهاي اخير شهرهاي توريستي چين مانند پکن، تيان ژين و ووهان شاهد ورود تعداد زيادي مسافر بوده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار