سيستم مري ست راهي به سوي ارتباطات ماهواره اي دريايي

ارتباطات ماهواره اي دريايي توسط سيستمي به نام مري ست برقرار مي شود که اين سيستم بسيار حائز اهميت است.

محمد حسن نيا، کارشناس علوم فضايي در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: ارتباطات ماهواره اي دريايي توسط سيستم مري ست اولين بار در سال 1976 ميلادي آمريکا در اين زمينه شروع به فعاليت کرد.
 
وي افزود: سيستم مري ست به منظور تامين ارتباطات دريايي ماهواره اي ملي کشور آمريکا به وجود آمد ولي اين سرويس مورد استفاده کشتيهاي غير آمريکايي نيز قرار مي گرفت.
 
حسن نيا اظهار داشت: در حال حاضر اين سيستم در مدار استواي زمين و در فاصله 36 هزار کيلومتري در سه ناحيه اقيانوس اطلس، هند و آرام کليه کشتيها را در درياها و اقيانوس ها زير پوشش قرار داده است.
 
*** در مواقع اضطراري دريايي و هوايي ماهوارهاي اينمارست مفيد هستند
 
وي تصريح کرد: با استفاده از ماهواره هاي اينمارست در مدار زمين ثابت و در اطراف کره زمين به آساني مي توان از کشتي به کشتي از اداره يا خانه به کشتي ارتباط برقرار کرد.
 
حسن نيا عنوان کرد: با اين سيستم ماهواره اي ساحل با کشتي و کشتي با ساحل به طور کلي با شبکه هاي محلي و منطقه اي و بين المللي مخابراتي ارتباط برقرار مي کند.
 
وي تاکيد کرد: تمامي امکانات ارتباطي مانند تلفن تلگراف، فکس و اطلاعات کامپيوتري را مي توان از طريق ماهواره هاي اينمارست مهيا کرد.
 
حسن نيا يادآور شد: از طريق اين ابزار و امکانات مي توان در مواقع اضطراري و خطرات دريايي و سوانح هوايي برفراز درياها و اقيانوس ها بهترين و آسانترين امکانات را در اختيار استفاده کنندگان قرار داد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار