مراکز کانون به نیازهای کودکان و نوجوانان توجه کنند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:اگر قرار است در مراکز کانون عضو پرورش دهیم باید با نیازهای آنان آشنا باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛محمدباقر آدوسی در گردهم‌آیی کارشناسان فرهنگی کانون سراسر کشور با اعلام این مطلب افزود: بحث پایدار سازی اعضا در مراکز برای ما بسیار مهم است چون هدف ما ایجاد پرورش فکر برای کودکان و نوجوانان است.
معاون فرهنگی کانون در ادامه با اشاره به نگاه مدیر عامل به مراکز که آن را قبله کانون خوانده است یادآور شد:همه نگاه‌ها باید به سمت مراکز سوق پیدا کند تا خروجی‌هایی متفکر، خلاق و دارای عقلانیت از آن به وجود آید.
آدوسی همچنین گفت:ما تلاش می‌کنیم در کانون دو نگاه را داشته باشیم یکی بهبود وضعیت موجود و دیگری طراحی وضعیت مطلوب است که باید فاصله بین این دو وضعیت را بررسی کنیم. در وضعیت موجود کلیه منابع انسانی و مالی در هر سازمانی باید جهت خاصی داشته باشد.
وی اضافه کرد: راهبردها، طرح‌ها و سیاست‌های حوزه فرهنگی باید توسط کارشناسان فرهنگی به صورت تخصصی هدایت شود تا خلاء‌ها و ایرادهای آن از بین برود.
وی گفت: کارشناسان فرهنگی باید بدانند اهداف کانون پرورش فکری چیست تا بتوانند هدف‌های آن را دنبال کنند.
معاون فرهنگی کانون بیان کرد: تلاش ما این است در بخش فرهنگی کانون 3 حوزه فعالیت فردی، توانایی تخصصی و توانایی اجتماعی عضو مورد بحث قرار گیرد تا به صورت فرآیند، شکل گرفته و این چند فعالیت همدیگر را کامل کنند.
مرتضی حیدری،مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون در بخشی از این مراسم تصریح کرد: کارشناسان ما در حوزه فرهنگی و در حوزه تعلیم و تربیت دارای تجربه کافی بوده و با درک و شناخت در تصویب شیوه‌نامه‌ها ما را یاری می‌دهند.
وی اضافه کرد:چهار شیوه نامه در این گردهم‌آیی دو روزه قرائت شد و مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
حیدری خاطرنشان کرد:در حوزه کتاب‌خوانی تصمیم داریم حرکت جدیدی صورت گیرد تا اهمیت و جایگاه کتاب را با توجه به کتاب‌کارها و برنامه‌های متعدد انجام دهیم.
مدیر هماهنگی امور استان‌ها با اشاره به این نکته که مدیر عامل کانون موضوع اردوها را "مهدویت و زندگی در عصر انتظار" تعریف کرده است افزود: به استان‌ها فرصت داده‌ایم تا هر کدام فراخور حال و امکانات خود برنامه‌ریزی کرده و محتوای این اردوها را تهیه کنند و به دفتر معاونت فرهنگی کانون ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.
در این جلسه پرسش و پاسخ، کارشناسان فرهنگی استان‌ها درخصوص جلسات توجیهی با حضور مسوولانان، تبیین انتظارات معاونت فرهنگی از کارشناسان فرهنگی استان‌ها، برگزاری سمینار برنامه‌ریزی، بخش نظرات، فعالیت‌ کارگروه‌ها، کتاب‌کارها و ... سوال‌هایی را مطرح کردند.
گردهم‌آیی کارشناسان فرهنگی کانون سراسر کشور طی روزهای 30 و 31 تیر در مرکز آموزش کانون برگزار شد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.