احمدي نژاد در مذاكرات مشترك هيات‌هاي عاليرتبه ايران و ونزوئلا:

ملت‌هاي عدالتخواه بايد جبهه اي متحد در برابر مستكبران تشكيل دهند

رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: همه ملت ها بايد بر ايجاد نظمي جديد در جهان، مبتني بر عدالت‌خواهي و آزادي طلبي مشاركتي سازنده داشته و با گسترش همكاري ميان يكديگر در مسير عزت و پيشرفت روز افزون گام بردارند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد رييس جمهور در مذاكرات مشترك هيات هاي عاليرتبه ايران و ونزوئلا با اشاره به همكاري هاي موجود ميان دو كشور در بخش هاي مختلف از جمله كشاورزي، صنعت، تجارت، علم و فناوري، مسكن و انرژي تصريح كرد: خوشبختانه روابط و مناسبات موجود ميان ايران و ونزوئلا در بالاترين سطح ممكن است و دو كشور به بهترين شكل از ظرفيت هاي موجود در راستاي گسترش مناسبات همه جانبه استفاده و بهره برداري مي كنند.

رييس جمهور با تاكيد بر تلاش مسئولان دو كشور در راستاي رفع موانع و مشكلات در مسير توسعه همكاري هاي دو جانبه و بين المللي ميان تهران – كاراكاس گفت : جمهوري اسلامي ايران در راستاي تقويت روابط، مناسبات و دوستي با دولت و ملت انقلابي ونزوئلا از هيچ اقدامي فروگذار نخواهد كرد.

احمدي نژاد با تاكيد بر ضرورت برقراري روابط صميمي ميان مسئولان و مردم در كشورهاي مختلف جهان افزود: رهبران انقلابي همواره با مردم و در كنار مردم بوده و درصدد رفع دغدغه هاي آنان در حال تلاش و فعاليت هستند.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه امروز نشانه هاي افول و اضمحلال مستكبران و امپرياليسم در جهان آشكار شده است، تصريح كرد: امروز سلطه گران همه توان خود را براي مقابله با ملت هاي مستقل و آزادي خواه به ميدان آورده اند و به بهانه هاي گوناگون همچون حقوق بشر و دمكراسي به دنبال جلوگيري از پيشرفت ملت ها هستند.

احمدي نژاد با انتقاد از محتواي آزادي و دمكراسي مد نظر غرب تاكيد كرد: زياده خواهان به بهانه ارائه دموكراسي به ملت ها و در حقيقت براي گسترش سلطه خود در جهان به كشورها حمله كرده و اقدام به كشتار ميليون ها انسان بي گناه مي كنند و امروز نيز درصدد ايجاد اختلاف و درگيري ميان ملت ها در جهت بسط سلطه خود بر منابع آنان هستند.

رييس جمهور با بيان اينكه اقدامات امپرياليسم جهاني هيچ تاثيري بر اراده و عزم ملت ها در مسير دستيابي به عزت و پيشرفت نخواهد داشت، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران ارزش ايستادگي دولت و ملت ونزوئلا را در برابر مستكبران دانسته و همواره پشتيبان و در كنار آنها خواهد بود.

هوگو چاوز رييس جمهور ونزوئلا نيز در اين نشست ضمن ابراز خرسندي از ملاقات مجدد با دكتر رييس جمهور کشورمان از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران در راستاي گسترش مناسبات همه جانبه ميان دو كشور تقدير كرد و گفت: دولت و ملت ونزوئلا با تكيه بر توانمندي هاي خود و با بهره گيري از دانش و ظرفيت هاي كشورهاي دوست و مستقل گام هاي بلندي را در مسير رشد و پيشرفت همه جانبه برمي دارد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار