زنجان/

افزایش 50 درصدی معتادان خودمعرف به مراکز بهزیستی خدابنده

فرماندار خدابنده گفت: معتادان خودمعرف به مراکز درمانی اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در سال گذشته نسبت به سال 89 حدود 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

رفیعی با تاکید بر اینکه مراجعه معتادان به منظور درمان به مراکز و مراجع درمانی شهرستان خدابنده افزایش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر سطح آگاهی خانواده‏ها نیز در روستاها نسبت به آثار سوء مواد مخدر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از زنجان نورالدین رفیعی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان اظهار داشت: نیروهای سپاه و انتظامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته با naها همکاری داشته و بر جلسات و برنامه‏های آنها نظارت داشتیم، خاطر نشان کرد: برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه‏های شورای هماهنگی فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خدابنده است.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه برای دهیاران شهرستان خدابنده در زمینه مبارزه با مواد مخدر کلاس‏های آموزشی برگزار شد، اضافه کرد: بانک اطلاعاتی معتادان شهرستان خدابنده را نیز تشکیل داده‏ایم اما در حال حاضر این بانک تکمیل نشده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت علما و روحانیون در زمینه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در این زمینه تجربیات خوبی در شهرستان خدابنده به دست آوردیم و برای ماه رمضان نیز برنامه‏ریزی می‏کنیم.

وی همچنین یادآور شد: در سال گذشته نسبت معتادان خود معرف به مراکز درمانی اداره بهزیستی 50 درصد نسبت به سال 89 افزایش یافته است.

فرماندار خدابنده به افزایش سطح آموزش در روستاها و شهرهای شهرستان خدابنده تاکید کرد و افزود: این آموزش‏ها از طریق دانشگاه‏ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آموزش و پرورش، آموزش‏های چهره به چهره، کلاس‏های آموزش خانواده، مراکز آموزشی جهاد کشاورزی و آموزش مربیان پرورشی و مشاوران تحصیلی در همه مدارس و دانشگاه‏ها صورت گیرد.

وی به عدم پیوند و ارتباط مناسب با دستگاه‏های اجرایی استانی را از جمله ضعف‏های عملکردی دستگاه‏های موجود در شهرستان‏ها دانست و افزود: این موضوع خلا بزرگی است.

رفیعی در پایان اظهار داشت: کمبود اعتبار از دیگر مشکلات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خدابنده در اجرای برنامه‏ها محسوب می‏شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.