اختلافات استانداری و شورای شهر درباره گرانی ادامه دارد؛

افزایش قیمت ها و کاهش خدمات!

این روزها مردم با گرانی های مختلفی دست و پنجه نرم می کنند و این بار گرانی کرایه های حمل و نقل عمومی نیز مزيد بر علت شده و نارضایتی مردم را به همراه دارد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، صدای بوق و چراغ های ثانیه شمار چشم نوازند و خاموشی ندارند، خیابانهایی که مهمان های همیشگی شان برای تردد این مردم رفت و آمد می کنند تا به مقصد برسانند اما به تازگی در بوق و کرنا شده که قرار است کرایه ها برای چندمین بار گران شود.

گران شدن کرایه ها در صورتی است که هنوز سوخت و انرژی گران نشده و مسئولان به جان هم افتاده اند تا جانی از این مردم بگیرند که به قول قدیمیها آن طرف آن معلوم نباشد.

بنابراین گزارش، به سراغ مردمی رفتیم که با هر شرایطی خود را وفق می دهند ولی مسئولان هستند که خود را با شرایط مردم مطابقت نمی دهند.

به گفته یکی از شهروندان کالای مصرفی رانندگان بنزین است وقتی بنزین تغییر نکند لاستیک و روغن و سایر لوازمات خودرو تغییری در افزایش قیمت نداشته باشد منطقی نیست که کرایه ها را گران کنند، مستمر بگیرانی که دلشان به مستمری آخر ماه خوش است که آن هم اندازه ای نیست که تا وسط ماه کفاف زندگی روزمره شان را بدهد می گویند فرقی به حال ما نمی کند مجبوریم با این شرایط کنار بیاییم.

از همه جالب تر کرایه ها گران می شود اما دریغ و درد خدمات درست و درمانی که به این شهروندان ارائه شود، سوار اتوبوس که می شوی لابه لای جمعیت مانند یک عکس برگردانی هستی که اگر روی شیشه اتوبوس چسبانده شوی نماد بسیار زیبایی بر روی شهر دارد، تاکسی ها نیز که خدا خیرشان بدهد در گرمای تابستان درحال پرپر شدن هستی و هرگاه می گویی کولر را روشن کن در پاسخ می شنوی بنزین گران است، کولر نداریم، اینجا مسافر بیچاره و بی نوا است که باید فقط دست در جیب کرایه پرداخت کند، ولی خدمات نگیرد از همه اینها که بگذریم به سراغ قطارهای تندرویی می رویم که دست کمی از اتوبوس هایی به ظاهر تندرو اما شلوغمان ندارد با فشار جمعیت وارد مترو می شود و با یک ضربه فنی کردن خارج می شوی.

همه اینها را گفتیم تا بگوییم خدماتی اضافه نمی شود اما کرایه ها چرا؛ پس قاعدتاً مقرون به صرفه نیست چرا که همین چند وقت پیش بود که کرایه ها افزایش پیدا کرد و این در شرایطی است که حقوق کارمندان افزایش چندانی نداشته است همه این موارد گوشه ای از گلایه های این شهروندان به مسئولان شهری تهران بود.

براساس این گزارش بعد از گران شدن غیر منتظره نان توسط استانداری، شورای شهر که یکی از وظایفش تصویب طرحهای لازم برای رفاه بیشتر شهروندان و نظارت بر اجرای آنهاست در مقابله با استانداری تصمیم گرفته تا نرخ کرایه ها را بالا ببرد.

بر همین اساس چمران رییس شوراي اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: ما به نظرمان می آید که بایستی افزایش کرایه ها را داشته باشیم در واقع نان برای چه گران شد. مگر سوخت گران شده است. بالاخره یک ادله منطقی داشته که مجلس و دولت با هم پذیرفته اند پس ادله افزایش قیمت کرایه ها قبل از گران شدن سوخت و انرژی ادله ای است که مطرح شده و در جلسه کارشناسی با مسئولان به تصویب می رسانیم.

اما سؤالی که در ذهن ما و شهروندان همیشه باقی است این است که حدود 3 سال یا بیشتر، سالی 3 تا 4 مرحله کرایه ها افزایش پیدا می کند و هر کس برای این افزایش حکومتی دارد و نرخی برای تعیین می کند که در دکان هیچ بقالی پیدا نمی شود.

رییس شوراي اسلامي در خصوص این مسئله واکنش نشان داد و گفت: چرا سه بار، من با کسی رسانه ای صحبت نمی کنم، ما سه بار افزایش قیمت نداشته ایم.

صحبت های رییس شورای شهر با استاندار تهران مطابقت ندارد و این در حالی است که تمدن استاندار تهران درباره افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در سال جاری بیان داشت: در سال 90 در 3 مرحله قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی افزایش داشته است.

اما مصوبه گران شدن کرایه ها در فرمانداری تهران در حال بررسی است و ما منتظریم تا ببینیم افزایش کرایه ها تا قبل از گران شدن سوخت تغییری می کند یا خير؟ /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار