از تابستان خود لذت ببريد

تابستان فصلي براي تفريح و استراحت است اما افسردگي تابستانه مانع از استفاده از اين فرصت مي شود.

به گزارش گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز سلامت؛ تابستان فصل خيال انگيز تفريحات و استفاده از فرصت هاست اما مدارس تعطيلند، هوا گرم است و شما تفريحي نداريد؟!

لذت هاي تابستان: حرارت سوزان، تعطيلات مدرسه، گزارش لحظه به لحظه فرزندانتان از سر رفتن حوصله، مگر قرار نيست تابستان زماني براي تفريح و استراحت باشد؟ آيا اين افسردگي تابستانه نيست؟براي افسردگي عواملي وجود دارد که توجه به آنها مي تواند از افسردگي ممانعت کنند.

به گفته ايان.ا. کوک Ian.A.cook، مدير برنامه پژوهشي افسردگي در UCIA براي برخي از مردم افسردگي تابستاني داراي يک علت بيولوژيک است. براي ديگر افراد تنش هاي خاص تابستاني مي تواند در آنها جمع شود و اين افراد را دچار حس بدبختي کند.

خصوصأ اين بسيار مشکل است که شما تصور کنيد زمان زيادي را در اختيار داريد در حالي ديگر افراد از آب تني يا نشستن بر روي صندلي داخل چمن لذت مي برند. پس چرا شما نه؟ و مهمتر از همه اينکه شما چه کارهايي مي توانيد انجام دهيد که اين تابستان را لذت بخش تر کنيد. هر آنچه را که شما نياز داريد در مورد افسردگي تابستاني بدانيد اينجا گرد آوري شده است.

- درک افسردگي تابستانه
چرا برخي از مردم در تابستان بيشتر احساس افسردگي مي کنند؟ در اينجا برخي از دلايل ذکر شده اند:

شايد شما چيزي در مورد اختلال تاثيرپذيري فصلي يا SAD که اختلال عاطفي است و 4 درصد تا 6 درصد جمعيت ايالات متحده را تحت تاثير قرار مي دهد شنيده باشيد. افسردگي فصلي معمولا در زماني که روز کوتاه تر و سردتر مي شود بروز مي کند. اما در حدود 10 درصد از افراد مبتلا به افسردگي فصلي در شروع تابستان با علائم افسردگي مواجهه مي شوند.

کوک COOK اشاره مي کند که برخي از مطالعات نشان داده اند که در کشورهايي که در نزديکي خط استوايي قرار دارند، مانند هند، افسردگي تابستاني نسبت به افسردگي زمستانه شايع تر است. اما چرا تغييرات فصلي موجب افسردگي مي شوند. کارشناسان هنوز در اين مورد مطمئن نيستند اما روزهاي بلند، گرما، رطوبت هوا نقشي اساسي در بروز اين مشکل  دارند. علائم خاص اين افسردگي شامل از دست دادن اشتها، مشکلات خواب، از دست دادن وزن و اضطراب مي شوند.

* برنامه هاي بهم ريخته در تابستان:

اگر شما قبلا دچار افسردگي تابستانه شده ايد احتمالا مي دانيد که داشتن يک برنامه ي روزانه قابل اعتماد اغلب به حل اين مشکل کمک مي کند.
اما در طي تابستان برنامه روزانه بهم ميريزد و اين بهم ريختگي مي تواند تنش زا باشد.

کوک COOK مي گويد: اگر شما فرزنداني در سن دبستاني داريد، به ناگهان شما به مشکل سرگرم کردن آنها در تمام طول روز مواجهه مي شويد. اگر فرزندان شما در دانشگاه مشغول به تحصيل هستند شما به ناگهان آنها را با بسته هاي وسايلشان در مقابل در خانه مي بينيد که پس از 9 ماه به منزل بازگشته اند.

تعطيلات مي تواند کار شما و عادت غذايي تان را مختل کند که همه ي اينها مي تواند موجب افسردگي تابستانه شوند.

* نگراني هاي مالي
تابستان مي تواند پر هزينه باشد. البته که تابستان تعطيلات است و اگر شما يکي از والدين شاغل هستيد ممکن است مجبور باشيد مبالغ زيادي را براي اردوهاي تابستاني با نگهداري کودکانتان هنگامي که سرکار هستيد هزينه کنيد اين هزينه ها مي تواند به احساس افسردگي در تابستان افزوده شوند.

کوک COOK مي گويد: اين تابستان ما مجبوريم در مورد بحران اقتصادي که بر بالاي هر چيز سيطره دارد نگران باشيم. مردم از لحاظ اقتصادي فکر مي کنند با کمبود شديد مواجهه اند و اين حس نگراني همراه با آنان است که اگر من به تعطيلات بروم آيا در بازگشت مي توانم به سرکار خود برگردم./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار