رودهن/

صنعت و بازرگانی لازم و ملزوم یکدیگر هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: بین صنعت و بازرگانی پیوستگی اجتناب‏ ناپذیری وجود دارد و در واقع، این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

یدالله صادقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارارن رودهن اظهار داشت: شهرک‏ های صنعتی با ساختار های موجود، نیاز به باز نگری اساسی دارند.

وی بیان کرد: با وجود جاذبه‏ های فراوان و واگذاری زمین به متقاضیان، شاهد هستیم که همه واحد های مستقر در فیروزکوه به بهره‏ برداری نرسیده ‏اند و برخی دیگر که به بهره ‏برداری رسیده‏ اند، با ظرفیت 100 درصدی فعالیت نمی‏ کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه توسعه محصولات جدید و فراهم کردن زمینه اشتغال بیشتر را از جمله انتظارات سازمان صنعت، معدن و تجارت از صاحبان صنایع و واحد های تولیدی عنوان کرد.

وی با اشاره به کمبود برخی کالاها و نیز وجود نیرو های بیکار در جامعه گفت: برای تأمین مصارف داخلی و حتی صادرات به خارج از کشور به ویژه کشور های همسایه که با ما نزدیکی فرهنگی، مذهبی و اجتماعی دارند و به استفاده از کالا های ایرانی تمایل نشان می ‏دهند، باید اقدامات مؤثری انجام داد.

صادقی با بیان اینکه 50 درصد ارزش افزوده داخلی مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است، نیاز به امر توسعه را یک امر حیاتی برای حضور و باقی ماندن در بازار های رقابتی دانست.

وی با اشاره به برگزاری ستاد تسهیل ‌بخش صنعت و معدن در شهرستان فیروزکوه به منظور بررسی مسائل و مشکلات صنعت ‏گران گفت: پس از جمع‏ بندی مسائل و مشکلات و نیاز سنجی زیرساخت‏ های لازم، مسائل به صورت ویژه در استان تهران پیگیری می‏ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: شهرک‏ های صنعتی با ساختار های موجود نیاز به بازنگری اساسی دارند.

صادقی با اشاره به وجود استعداد توسعه در شهرستان فیروزکوه بیان کرد: امکان صدور مجوز های لازم برای ایجاد شهرک‏ های جدید و شهرک‏ های خصوصی با مصوبات هیئت دولت و همراهی مقامات استانی فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: فلسفه ادغام دو وزارت‏خانه صنایع و معادن و بازرگانی این است که از صفر تا 100 فرایند های مربوط به تولید و مصرف کالاها با یکدیگر ادغام شده و با یکپارچگی صورت گرفته بهره ‏وری در اقتصاد، تولید و تجارت ایجاد شود.

صادقی افزود: ادغام در صورتی موفق است که تمام فعالیت‏ های مرتبط با تولید و بازرگانی به صورت توأمان صورت پذیرد و هیچ بخشی بر دیگری رجحان نداشته باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.