مشهد/

اختصاص 20 میلیارد ریال برای احیای کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم و جاده ولایت

استاندار خراسان رضوي گفت: با وجود ظرفيت هاي فراوان، هنوز اقتصاد گردشگري در استان شكل مطلوب خود را پيدا نكرده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي در اين باره افزود: اين در حالي است كه سابقه استان به لحاظ فرهنگ، تمدن تاريخي و آثار كهن از بسياري از كشورهاي جهان بيشتر است.

وي تصريح كرد: در سفر اخير رييس جمهور به استان نيز تصميمات متعددي در اين حوزه گرفته شده است كه به طور جدی پيگير اجرايي شدن آنها هستيم.

صلاحي از اختصاص مبلغ 20 ميليارد ريال براي احياي كاروانسراهاي مسير جاده ابرايشم و نيز جاده ولايت خبر داد و گفت: تامين 70 درصد از اين مبلغ بر عهده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و تامين بقيه آن، تكليف استاني است و بايد تا سال آينده اجرايي شود.

رييس كارگروه صنايع دستي، ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي اظهار داشت: تعيين بخش هايي از اراضي طرقبه و شانديز به عنوان منطقه نمونه گردشگري و همچنين ساماندهي استخرهاي (چشمه هاي) آبگرم شهرستان خليل آباد از ديگر تصميمات دولت در اين حوزه مي باشد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به آغاز موج اول سفرهاي تابستاني اظهار داشت: فرمانداران و ادارات ميراث فرهنگي شهرستان هاي سراسر استان در شناساندن جاذبه هاي تاريخي و گردشگري به زائران وظيفه مهمي بر عهده دارند.

صلاحي تصريح كرد: با توجه به حضور هنرمنداني خلاق و مستعد در استان بايد به منظور ترغيب مسافران براي خريد صنايع دستي هنرمندان بومي، برنامه ريزي كرد.

وي بر جذب حمايت هاي مادي و معنوي مردم براي حفظ آثار تاريخي تاكيد و اضافه كرد: بايستي با فراهم آوردن شرايط و زيرساخت هاي لازم از ظرفيت بخش خصوصي براي توسعه گردشگري در استان بهره جست./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.