610هزار ایرانی متبرک به نام و القاب امام چهارم شيعيان

امام چهارم شیعیان، ملقب به امام سجاد(ع) است و آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نشان می دهد بیش از 610هزار بار، نام، القاب و کنیه‌های ایشان در این پایگاه به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان ثبت احوال کشور،
القاب و کنیه‌های حضرت علی بن حسین امام چهارم شیعیان، 610هزارو 568 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.
 نام‌های سجاد 262هزارو 718بار، امین 198هزارو 491بار، حبیب 95هزارو 102بار و عابد 10هزارو 289 بار فراوانترین القاب و نام ابومحمد 161 بار از کنیه‌ حضرت علی ابن حسین(ع) امام چهارم شیعیان که در این پایگاه به ثبت رسیده است.
 
امام علی بن حسین(ع) که مشهورترین القاب او زین العابدین و سجاد است، در شعبان سال 38 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. یکی از برجسته ترین جنبه های زندگی آن حضرت، همراهی او با سالار شهیدان در قیام کربلا و رسالت سنگین پیام رسانی آن نهضت بزرگ بود. آن حضرت، تنها مرد بازمانده از خاندان حسین(ع) در روز عاشورا بود که تداوم قیام حسینی مرهون تلاش های اوست.
 
 درباره تولد با سعادت امام علی بن الحسین(ع)، معروف به امام زین العابدین(ع) اتفاق دیدگاهی میان مورخان و سیره نگاران نیست، برخی از آنان پنجم شعبان، برخی هفتم و برخی نهم این ماه و برخی نیمه جمادی الاولی را روز تولدش دانسته اند و هم چنین برخی از آنان سال 38 و برخی سال 36 و برخی دیگر سال 37 قمری را سال تولد آن حضرت ذکر کرده اند.
 
ولیکن معروف و مشهور در میان شیعیان، روز پنجم شعبان سال 38 قمری، تاریخ تولد آن حضرت می باشد.
 
پدرش امام حسین بن علی(ع) و مادرش شهربانو دختر یزدگرد سوم است.
 
بنابراین، آن حضرت هم از سوی پدر و هم از جانب مادر به حاکمان و زمامداران عرب و فارس منتهی می شود. زیرا وی از سوی پدر با یک واسطه به امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع)، خلیفه و جانشین پیامبر(ص) و با دو واسطه به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و از سوی مادر با یک واسطه به یزدگرد سوم، امپراتور و شهریار ایران منتهی می گردد.
 
  مناجات های پانزده گانه که از امام زین العابدین حضرت علی بن الحسین(ع) نقل شده، گذشته از خصوصیات بارز دعایی مأثور از اهل بیت(ع) این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف مؤمن، مناجات ها را انشا فرموده است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار