قهرمانی ایران در لیگ شبیه ساز امداد مسابقات جهانی روبوکاپ

تیم MRLدانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رقابت چند عامله لیگ شبیه ساز امداد مسابقات جهانی روبوکاپ مکزیک2012 به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی کمیته ملی ربوکاپ ایران، در این لیگ که با حضور تیم هایی از کشورهای آمریکا، پرتغال، آلمان، ژاپن، چین، تایلند، مصر، برزیل، اتریش، هلند و ایتالیا در حال برگزاری است، تیم MRLدانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش رقابت چند عامله با کسب امتیازات لازم توانست به مقام قهرمانی در این بخش دست پیدا کند.

تیم هایی از دانشگاه های پرتغال و ژاپن مقام های دوم و سوم را در این بخش از آن خود کردند.

پروفسور لاتینو دانشیار دانشگاه اوکلاهامای آمریکا که برای نظارت برچگونگی برگزاری این مسابقات از سوی کمیته برگزار کننده مسابقات جهانی ربوکاپ 2012 در این کشور به سر می برد دربازدید از تیم های ایرانی شرکت کننده در مسابقات ضمن ابراز شگفتی از کیفیت بالای روبات های ساخته شده توسط پژوهشگران ایرانی اظهار داشت: با شناختی که از دانشجویان ایرانی در آمریکا داشتم تصور می کردم که ایرانیان در مباحث روباتیک موفق باشند ولی هرگز فکر نمی کردم به این مقدار از توانمندی در ساخت روبات دست یافته باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه به کیفیت مسابقات جهانی مکزیک اشاره و تصریح کرد: معتقدم یکی از دلایل بالا رفتن کیفیت این مسابقات حضور تیم های ایرانی در لیگ های مختلف است که به کیفیت آن افزوده است.

لاتینو درپاسخ به این پرسش که ˈآیا برگزاری مسابقات روبوکاپ را یک نوع بازی یا سرگرمی می داندˈ اظهار داشت: برخلاف نظر برخی ها که می گویند این مسابقات یک نوع سرگرمی است من این نظر را ندارم بلکه معتقدم بسیاری از پیشرفت هایی که در مباحث روباتیک صورت می گیرد نتیجه پاسخ گویی به چالش هایی است که در این مسابقات، شرکت کنندگان با آن ها روبرو هستند.

وی به فرود روبات در کره مریخ اشاره و خاطر نشان کرد: اگر امروز بشر می تواند روباتی طراحی کرده و بسازد و آن را به فضا بفرستد و آن را در کره مریخ فرود آورد همه این اتفاقات نتیجه جریان علمی بسیار قوی و فنی است که از چنین مسابقاتی به دست می آید./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.