گیلان/

تامین نیازهای اساسی گیلان با احیاء صنعت گردشگری

همزمان با شروع فصل گرم تابستان و تعطیلی مراکز آموزشی ،سفر مسافران به استان های جنوبی دریای خزر آغاز شد و هزاران گردشگر اوقات فراغت خود را در سواحل زیبای شمال سپری می کنند و از طبیعت زیبای استان های گیلان ،مازندارن وگلستان بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان ؛مدیر کل میراٍث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ظرفیت های عظیم سیاحتی در این استان و جاذبه هایی نظیر کوه ،جنگل و دریا گفت :گیلان یکی از قطب های گردشگری شمال ایران است که قادر است ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید ، بسیاری از نیازهای اساسی استان را در بخش های اقتصادی تامین کند.

امید عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 13 هزار تخت برای اسکان مسافران در این استان وجود دارد ،بر لزوم تقویت زیرساخت ها گردشگری و توسعه فضاهای میهمان این استان تاکید کرد.

وی تهیه اطلس گردشگری ،معرفی جاذبه ها و ثبت میراث سیاحتی ،فرهنگی و تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی و معنوی را از جمله تلاش های اداره کل میراث فرهنگی گیلان برای ترویج فرهنگ گردشگری استان اعلام کرد و افزود:با بهره برداری از طرح های سیاحتی در بیش از 60 منطقه نمونه گردشگری گیلان ، در آینده شاهد تحولات بیشتر این صنعت در استان خواهیم بود.گیلان در فصل تابستان پذیرای بیش از 17 میلیون مسافری است که گیلان را برای گذراندن اوقات فراغت برگزیده اند./ب
برچسب ها: نیاز ، اساسی ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.