دريادار سياري خبر داد

توليد سريال 33 قسمتي "عمليات مرواريد" ارتش

فرمانده نيروي دريايي ارتش در مراسم تجليل از جانبازان اين نيرو از توليد سريال 33 قسمتي عمليات مرواريد و همچنين فيلم سينمايي اين عمليات خبرداد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار حبيب الله سياري امروز در همايش تجليل از جانبازان نيروي دريايي ارتش که در سالن صدف ستاد فرماندهي اين نيرو برگزار شد، ضمن عرض خيرمقدم به جانبازان و تبريک اعياد شعبانيه گفت: روز تولد حضرت ابوالفضل(ع) روز جانباز نامگذاري شده است که اين افتخار بزرگي براي جانبازان است.

وي افزود: هنگامي که نقش حضرت ابوالفضل(ع) را در واقعه عاشورا بررسي مي کنيم مي بينيم که ايشان نماد مهر، وفا، رشادت و ولايتمداري هستند و اين يعني که جانبازان ما هم بهره اي از صفات ارزشمند حضرت ابوالفضل(ع) دارند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه اظهار داشت: نيروي دريايي در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشيد اگر چه بعضي جاها گفته نشد، مصاحبه نشد و به تصوير کشيده نشد اما از زبان مقام معظم رهبري عرض مي کنم "آن روزي که لازم بود نيروي دريايي، جوهره خود را نشان داد".

دريادار سياري تصريح کرد: ماجراي ناوچه پيکان را همه مي دانند اما از اسکورت کشتي هاي کشورمان که در طول جنگ توسط نيروي دريايي انجام مي شد بسياري از افراد اطلاع ندارند و آن زماني بود که اقتصاد ما به نفت وابسته بود و دشمنان با حمله به نفتکش هاي ما مي خواستند به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

وي با بيان اينکه اگر نيروي دريايي نبود آبادان محاصره کامل مي شد افزود: نيروي دريايي با هواناوها، بالگردها و شناورهايش جلوي محاصره کامل آبادان را گرفت.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به عمليات هاي اين نيرو در دوران جنگ تحميلي تأکيد کرد: دفاع از جزاير نفتي، استمرار صادرات نفت، حفظ مرز هاي آبي، حفظ خطوط مواصلاتي از وظايف مهمي بود که نيروي دريايي به خوبي از پس انجام آن برآمد.

دريادار سياري يادآور شد: اينها افتخاراتي است که نيروي دريايي در طول دوران دفاع مقدس داشته و به برکت خون شهدا، ايثارگري جانبازان، و همت والاي رزمندگان بدست آمده است.

وي گفت: تاريخ جنگ را که مي نويسيم پانزده روز اول جنگ شامل 7 جلد کتاب شده است و ما در صدد هستيم که امسال کنگره شهداي نيروي دريايي را به همت بنياد شهيد برگزار کنيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه از ساخت سريال 33 قسمتي عمليات مرواريد خبرداد و اظهار داشت: در تلاش هستيم تا فيلم سينمايي عمليات مرواريد را نيز توليد کنيم.

دريادار سياري تصريح کرد: آنچه که امروز نصيب نيروي دريايي شده را از کلام ولايت شنيديم مبني براينکه نيروي درايي يک نيروي راهبردي است.

وي با اشاره به حضور نيروي دريايي در آب هاي آزاد خاطرنشان کرد: در آينده نزديک اقيانوس اطلس را نيز پشت سر خواهيم گذاشت و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند "هرجا منافع ما باشد اهل حضور هستيم و از منافع خود دفاع مي کنيم".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار