ديدار نايب رييس اول مجلس با معاون انجمن دوستي چين و ايران

خوالي مينگ معاون انجمن دوستي چين و ايران، صبح امروز (يكشنبه) با حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد نايب رييس اول مجلس نهم در ابتداي اين ديدار با اشاره به سابقه ديرينه و درخشان تمدن ايران و چنين در قاره آسيا و برخورداري دو كشور از پيشينه ارزشمند علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي، بر استفاده از ظرفيت‌هاي دو كشور براي توسعه روابط در تمامي زمينه‌ها تاكيد كرد.

 نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين ديدار، سطح مبادلات اقتصادي و صنعتي ميان دو كشور را بسيار خوب و رو به رشد توصيف كرد و افزود: لازم است از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي دو كشور در عرصه‌هاي علوم نوين، پزشكي، بيوتكنولوژي، نانو تكنولوژي، توريسم و غيره در راستاي گسترش مناسبات دوستانه فيمابين نيز بهره گرفته شود.

ابوترابي فرد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش قدرت‌هاي جهاني براي نفوذ در منطقه خاورميانه و تسلط بر منابع انرژي افزود: امروزه مصائب مردم منطقه ناشي از توسعه طلبي قدرتهاي جهاني بوده و بديهي است كه آنها با كشورهايي همچون جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين كه همواره در تلاش براي حفظ استقلال و دستيابي بر رشد و توسعه متكي به توانمنديهاي داخلي هستند، دشمني مي‌ورزند.

 وي همچنين بر آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي حمايت از ارتقاء مناسبات دو كشور در همه‌ عرصه ها تاكيد كرد.

 در ادامه اين ديدار خوالي مينگ معاون انجمن دوستي چين و ايران با اشاره به سطح خوب و رو به گسترش مناسبات في‌مابين در زمينه‌هاي مختلف، اينمده روابط دو كشور را درخشان توصيف كرد.

 وي در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به عزم و اراده كشورش براي توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد:‌توسعه همكاريها با ايران از اولويتهاي مهم سياست خارجي چين مي‌باشد.

 معاون انجمن دوستي چين و ايران در پايان اين ديدار با تقدير از تلاشهاي ايران براي گسترش و اشاعه صلح و دوستي در جهان ، افزايش ارتباط ميان پارلمانهاي دو كشور كه نماينده واقعي ملت بزرگ ايران و چين هستند را خواستار شد.

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار