لزوم دستیابی به ابزارهای متنوع تامین مالی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب و کار گفت: به دلیل نبودن ابزارهای مالی متنوع ،سهم تولید از منابع بانک ها کافی نیست و هزینه تأمین منابع مالی برای بنگاه های تولید بالاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود موحدی امروزدر نشست هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار با موضوع تأمین مالی تولید با اعلام این مطلب گفت: در سال تولید ملی با وزارتخانه های مختلف به منظور بهبود فضای کسب و کار جلساتی برگزار شده و برای تسهیل ای امر اهداف دهگانه ای تعیین شده است .
وی با بیان اینکه بحث تأمین مالی ،بانک محور است، افزود: سهم تولید از منابع بانک ها کافی نیست چراکه ابزارهای مالی تنوع کافی وجود ندارد و هزینه تأمین منابع مالی برای بنگاه های تولید بالاست.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب و کار تصریح کرد: بانک های تخصصی نقش ضعیفی در حمایت از بنگاه های تولیدی دارند و در طول جلساتی که با وزارت اقتصاد برگزار شد مقرر گردید کارگروهی مشترک برای بررسی و رفع مشکلات تأمین منابع مالی تشکیل شود.
وی ادامه داد: در این جلسات 27 راهکار مورد بررسی قرار گرفت .
موحدی خاطرنشان کرد: چگونگی اعطای تسهیلات ریالی از منابع صندوق توسعه ملی، چگونگی اعتبار اسناد ارزی به نفع سازنده داخلی، بازنگری در آیین نامه ال سی ریالی، تسهیل فرایند تشکیل شرکت ها، ضمانت تعهدات مبتنی بر وسایل، چگونگی استفاده از خرید دین، بهادار کردن قبوض انبار، الگوی تأمین مالی زنجیره ای، چگونگی استفاده از منابع مالی اکو، انتشار اوراق مشارکت توسط بخش خصوصی و استفاده از ابزارهای مالی از جمله سکوک از جمله راهکارهایی است که درخصوص آنها بحث و بررسی های لازم انجام شده است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب و کار ادامه داد: همچنین افزایش سرمایه بنگاه های تولیدی، چگونگی استفاده از سازوکارهای سندیکایی و تشکلی، تسهیل ارائه خدمات مالی به بنگاه ها، استفاده از ضمانت اعتباری بیمه ها و تأمین سرمایه در گردش برای خریدهای آتی از موضوع هایی است که مورد پیگیری قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات آمادگی خود را برای ارایه خدمت به بنگاه ها اعلام کرده است، گفت: تعیین مکانیسم مطمئنی برای گشایش اعتبار اسنادی ارزی در دستور کار است و تسهیل سرمایه گذاری خارجی و تجمیع صندوق حمایت از تولید مورد پیگیری قرار گرفته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار