عملیات مخفیانه نظاميان آمریکایی در سومالی

گزارشات اخير از حضور حداقل 360 نظامی آمریکایی در سومالی و عملیات‌های محرمانه آنها و همچنین برپایی زندان‌های مخفی آمریکا در این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ اين شبکه با اشاره به فعاليت هاي مخفيانه آمريکا در سومالي  نوشت : صدها نظامی ارتش آمریکا برای انجام عملیات های مخفیانه در "موگادیشو" پایتخت سومالی مستقر شده اند.

بر اساس اعلام امروز منابع نظامی سومالی، به مدت دو ماه است که حداقل 390 نظامی آمریکایی در حال آموزش مخفیانه نیروهای محلی سومالی در پایگاه های آموزشی این کشور هستند.

این نظامیان همچنین زندان های مخفی را در سومالی برپا کرده اند و در عین حال داروهای خطرناکی را نیز به سربازان این کشور تزریق کرده‌اند.

خبر عملیات مخفیانه نظامیان آمریکایی در سومالی بعد از آن گزارش می شود که روز جمعه گذشته هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی با انجام حملاتی علیه جنگجویان شبکه تروریستی "الشباب" در پایگاه آموزشی " هاروين" در روستای "الاشا بیاها" واقع در حومه پایتخت این کشور را ترور کرده و 39 تن را کشتند.

کاخ سفید نیز اوایل ماه ژانویه سال جاری در قالب گزارشی رسما آغاز حملات مرگبار خود در سومالی را به عنوان بخشی از مبارزه خود علیه تروریسم و گروه نظامی القاعده اعلام نمود . واشنگتن از حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود در کشورهای پاکستان، افغانستان، یمن و سومالی استفاده کرده و مدعی است که هدف این حملات تروریست ها هستند ؛ این در حالیست که غیرنظامیان نیز در این حملات کشته می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار