حجت السلام اميري کهنوج:

سيره سياسي امام سجاد(ع) بايد مورد توجه سياستمداران قرار بگيرد

يک عضو فراکسيون رحانيون مجلس گفت: مشي سياسي امام سجاد(ع) در مواجهه با حاکمان اموي امامت را احياء کرد، سياستمداران به ايشان تاسي کنند.

حجت السلام محمد رضا اميري کهنوج نماينده مردم کهنوج، قلعه گنج، رودبار و منوجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به فرا رسيدن ميلاد امام سجاد (ع) اظهار داشت: پس از واقعه جانکاه  عاشورای سال61 هجری و شهادت امام حسين(ع)، مسئولیت زمامداری مسلمانان وامامت امت از جانب خدا به امام سجاد(ع) واگذار شد و حضرت در دوره پر تلاطم حیات خویش با مشي سياسي ويژه با خلفاي وقت برخورد کردند.


اين عضو فراکسيون روحانيون مجلس ادامه داد: عصر امام سجاد(ع) به دليل تحريفات مختلف به انحرافات بسياري دچار بود و حضرت در آن شرايط خاص با هدايت جامعه هم انحرافات را برطرف کردند و هم با مشي سياسي امويان مبارزه کردند.

وي تصريح کرد: امام سجاد(ع) همانند اجداد طاهرینش در مقابله با نظام های سیاسی جائر از مجاهدت و سیره مبارزاتی درخشانی برخوردار بوده و قدمی از مقابله با آنان عقب ننشستند .

حجت السلام اميري کهنوج در تحليل سيره سياسي سيد الساجدين (ع) اظهار داشت: چهارمين يشواي شيعيان در کنار این سیره مبارزاتی و ادامه خط سرخ شهادت طلبی حسینی و ایستادگی در برابر انحراف حکومت ها و توده های نادان از اسلام ناب نبوی و علوی، دفاع کردند.

اين نماينده مجلس تاکيد کرد: مشي سياسي امام سجاد (ع) بايد مورد توجه همه سياستمداران قرار بگيرد.

وي از صحيفه سجاديه به عنوان يادگار ارزشمند امام سجاد(ع) ياد کرد و افزود: اين کتاب ارزشمند کليدهاي رستگاري را در فرازهاي مختلف زندگي پيش روي همه انسان هاي آزاده قرار مي دهد تا راه رستگاري را از اين منبع الهي بجويند.

حجت الاسلام اميري کهنوج تاکيد کرد: نهادهاي فرهنگي کشور بايد فرازهاي ارزشمند صحيفه سجاديه را در جامعه نشر  گسترش دهند.

اين عضو فراکسيون روحانيون مجلس خاطرنشان کرد: بررسي سيره زندگي ازشمند امام سجاد(ع) منحصر به روز ميلاد و يا شهادت اين امام معصوم نيست و همه آحاد جامعه بايد در طول سال سيره زندگي آن حضرت را تبين کنند./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار