اوباما انتخاب مرسي به رياست جمهوري را تبريك گفت

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز گذشته در تماس تلفني با محمد مرسي رئيس جمهور منتخب مصر پيروزي او را تبريک گفت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ کاخ سفيد اعلام کرد :  باراک اوباما در اين گفتگو بر حمايت آمريکا از روند انتقال مصر به دموکراسي تاکيد کرد.

کاخ رياست جمهوري آمريکا افزود:‌ « اوباما بر همکاري با محمد مرسي، رئيس جمهور منتخب مصر بر اساس احترام متقابل براي پيشبرد منافع مشترک متعدد دو کشور تاکيد کرد ».

جي کارني سخنگوي کاخ سفيد نيز پيشتر در بيانيه اي با اشاره ضمني بر خواست آمريکا بر ادامه همکاري بين مصر و رژيم صهيونيستي ، بر ضرورت تلاش دولت جديد براي حفظ جايگاه مصر به عنوان حافظ و پشتيبان اصلي صلح در منطقه  تاکيد کرد.

لازم به ذكر است ، مصر و اردن تنها کشورهاي عربي هستند که با رژيم صهيونيستي پيمان صلح امضا کرده اند.

جي کارني افزود: « ميليون ها مصري در انتخابات رياست جمهوري شرکت کردند و رئيس جمهور منتخب و دولت مصر مشروعيت و مسئوليت نمايندگي کشوري متنوع و شجاع را دارند ».

جان کري رئيس کميسيون امور خارجي مجلس سناي آمريکا نيز روز يکشنبه اين « لحظه تاريخي » را براي مردم مصر تبريک گفت و اعلام کرد رئيس جمهور جديد چالش هاي جدي پيش رو خواهد داشت.  

جان کري، نامزد پيشين انتخابات رياست جمهوري آمريکا با اشاره به دو ديدار خود با محمد مرسي گفت: « او در اين ديدارها بر دفاع از آزادي هاي اساسي از جمله حقوق زنان و اقليت ها، آزادي بيان و حق برگزاري تجمع تاکيد و اعلام کرد از اهميت روابط مصر بعد از انقلاب با آمريکا و اسرائيل آگاه است ».

براساس اين گزارش ،  محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين با کسب 51.73صدم درصد آرا در دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر، احمد شفيق، آخرين نخست وزير حسني مبارک، رئيس جمهور پيشين را شکست داد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار