کره شمالي فعاليت هاي هسته اي را تقويت مي كند

کره شمالي روز گذشته تمرينات نظامي کره جنوبي و آمريکا را در نزديکي مرز پرتنش دو کره، اقدامي تحريک آميز توصيف کرد و وعده داد بازدارندگي هسته اي خود را هر چه بيشتر تقويت کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ حدود 2 هزار تن از نيروهاي آمريکايي و کره جنوبي به همراه جت هاي جنگنده، تانک ها و بالگردهاي تهاجمي روز جمعه در تمريني نظامي که با گلوله هاي جنگي به منظور آزمايش واکنش به هر گونه حمله کره شمالي برگزار شد، شرکت داشتند.

کره جنوبي و آمريکا همچنين روز شنبه يک تمرين دريايي گسترده را در درياي زرد برگزار کردند.
وزارت امور خارجه کره شمالي آمريکا و کره جنوبي را به شليک به سوي پرچم کره شمالي متهم کرد.

اين وزارتخانه در بيانيه اي که خبرگزاري رسمي کره شمالي آنرا منتشر کرد، اعلام کرد :« شليک گلوله هاي جنگي به سوي پرچم کشوري مستقل بدون اعلام جنگ ، يک اقدام نظامي کاملا خطرناک و تحريک آميز داراي انگيزه سياسي است».

در اين بيانيه آمده است :« کره شمالي تا زماني که آمريکا به سياست خصمانه خود در قبال پيونگ يانگ ادامه دهد، بازدارندگي هسته اي خود را هر چه بيشتر تقويت خواهد کرد ».

براساس اين گزارش ، تنش ها در شبه جزيره کره در پي پرتاب موشک کره شمالي در ماه آوريل که با شکست مواجه شد، بالاست و آمريکا و متحدانش اين اقدام کره شمالي را به عنوان تلاشي براي آزمايش موشک بالستيک قلمداد کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار