قم/

جشن میلاد عرشیان در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد

همزمان با سالروز میلاد قمربنی هاشم و روز جانباز جشن میلاد عرشیان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از قم، جشن میلاد عرشیان همزمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل و روز جانباز با هدف تجلیل از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و با حضور حجت‌الاسلام سعیدی امام جمعه قم، شهردار قم، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و آستانه حضرت معصومه (س) برگزار شد، پس از اجرای تواشیح، فرزند یکی از جانبازان انقلاب اسلامی دکلمه‌ای را قرائت کرد و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محمد زمانی روحانی شاعر اشعاری را در وصف ماه منیر بنی هاشم خواند.

مدیحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت در وصف حضرت ابوالفضل، اهدا گل در بین شرکت کنندگان در مراسم، سخنرانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در حاشیه این مراسم گفت: جشن میلاد عرشیان با حضور پنج هزار نفر از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و با هدف گرامیداشت روز جانباز، تجلیل از مقام شامخ جانبازان و یادآوری ایثار و دلاورمردی زنان و مردان ایران اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن عرشیان برای نخستین بار در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: به دنبال تأکیدات علما بر حضور عموم مردم در مراسم‌های ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ ایثار در سطح جامعه، مراسم جشن عرشیان برای نخستین بار در حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

محمد کاظم پورامینی خاطرنشان کرد: هم اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افتخار خدمت رسانی به بیش از 11 هزار جانباز دوران دفاع مقدس را دارد.

امام جمعه قم نیز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز به تبیین برخی از خصوصیات شخصیتی حضرت ابوالفضل العباس پرداخت و گفت: قمر بنی‌هاشم درس ایمان، ‌اخلاص، عبادت، تعهد، جهاد، سخاوت، ولایتمداری، ظلم ستیزی و شهادت را از محضر پدربزرگوارشان حضرت امیرالمومنین آموخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی ابراز داشت: معروفیت حضرت عباس(ع) به این خاطر نیست که اسم ایشان در تاریخ زیاد آورده شده است بلکه به خاطر صلاحیت ذاتی آن حضرت است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ابوالفضل عباس یکی بودن قول و عمل ایشان بود، اظهار داشت: کلام قمر بنی هاشم با کردار ایشان همخوانی داشت و این مهم یکی از تاکیدات قرآن به مسلمانان است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.