تبریز/

ترویج مکتبی برای اشاعه اصول نوین کشاورزی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ترویج کشاورزی را باید به عنوان مکتبی سازماندهی برای کمک به حل مسایل و اشاعه اصول نوین و فناوری های مُدرن در زمینه های کشاورزی قلمداد کنیم.

رُخ افروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: توسعه اصول نوین کشاورزی وبه تبع آن افزایش میزان عملکرد تولید محصولات کشاورزی ضرورت هایی برای تحول در سایر جنبه های زندگی روستاییان و بهره برداران کشاورزی نیز پدیدار شده است.

وی تصریح کرد: محتوای برنامه های آموزشی و ترویجی باید علاوه برتوجه ویژه به افزایش تولید بهره برداران، سایر جنبه های زندگی آنان را نیز مورد توجه قرار داده و در مورد مسایل زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و فرآوری و فروش محصولات کشاورزی نیز برنامه ریزی نماید.

رُخ افروز ادامه داد: هدایت موثر امور ترویجی مستلزم وجود تشکیلاتی منسجم و قوی است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با معرفی پایه اصلی ثروت ملّت ها یادآور شد: منابع انسانی به عنوان پایه اصلی ثروت ملت ها  محسوب شده سرمایه مادی و منابع طبیعی عوامل تبعی و فرعی تولید هستند.

 وی اظهار داشت: انسان ها عوامل فعالی هستند که سرمایه ها را متراکم ساخته و توسعه ملی را به جلو می برند.

 رُخ افروز با بیان عوارض بهره نبُردن از دانش مردم تاکید کرد: واضح است کشوری که نتواند مهارت ها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آنها در اقتصاد ملّی به نحو موثری بهره برداری کند، قادر به توسعه در بخش های دیگر نخواهد بود./س  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.