اصلاح بروکراسی اداری پیش نیاز توسعه سرمایه گذاری

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: اصلاح بروکراسی اداری،‌حمایت و تشویق سرمایه گذاران و تغییر رفتار در برخورد با کارآفرینان از پیش نیازهای توسعه سرمایه گذاری در یک کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا سپهری در این خصوص افزود: تغییر نگرش مدیران و مسئولان در خصوص اهمیت و نقش کارآفرینی به عنوان فاکتوری مهم در توسعه سرمایه گذاری و اشتغال امری ضروری است.
وی در ادامه گفت: اصلاح بروکراسی اداری،‌حمایت و تشویق سرمایه گذاران تغییر رفتار در برخورد با کارآفرینان و تسهیل در قوانین و مقررات از مهم ترین پیش نیازهای توسعه سرمایه گذاری و به تبع آن اشتغالزایی است.

*بهبود فضای کسب و کار با توسعه خوشه های کسب و کار
سپهری در ادامه به بحث توسعه خوشه های کسب و کار پرداخت و اظهار داشت: توسعه خوشه های کسب و کار در بهبود فضای کسب و کار نقشی تعیین کننده دارد که در این راستا شناسایی خوشه ها، ارتباط با ذی نفعان و عامل توسعه خوشه ها ضروری انکار ناپذیر است.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: لازمه توسعه هر جامعه ای وجود مدیران کارآفرین، در بدنه اداری و سازمانی آن جامعه است که در این راستا آموزش مدیران به منظور تربیت مدیران کارآفرین،‌تحول گرا و با ذهنی توسعه گرا از نیازهای مهم جامعه است.

*کاهش معوقات صندوق مهر استان قم
لیریایی،‌مدیر صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) استان قم از برنامه ریزی به منظور کاهش معوقات صندوق استان قم در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا و در جهت کاهش معوقات تسهیلات اعطایی به بخش روستایی، در جلسه ماهیانه شورای اداری بخش داری منطقه جعفر آباد که در محل بخشداری و با حضور اعضای شورای اسلامی و تمامی دهیاران بخش تشکیل شد از دهیاران درخواست شد تا همکاری لازم را با صندوق در زمینه وصول مطالبات داشته باشند.
لیریایی تاکید کرد: هم چنین در این جلسه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال، برنامه های آتی صندوق  گزارشی نیز از میزان تسهیلات اعطایی به بخش و معوقات آن ارایه و بخشدار جعفر آباد و تمامی اعضای شورای اسلامی و دهیاران منطقه آمادگی خود را در پیگیری هر چه سریعتر معوقات اعلام کردند./ز
برچسب ها: بروکراسی ، سپهری ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار