معاون آموزشي وزير علوم:

مشكل تك رشته هاي آزمون دكتري حل مي شود

معاون آموزشي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري گفت: سازمان سنجش آموزش در تعامل با دانشگاه ها مشکل پذيرش دانشجو در بسياري از تک رشته ها را حل مي کند.


به گزارش خبرنگار علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛نادري منش در حاشيه همايش ملي تحول و بازنگري در آموزش فني و مهندسي ، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اينکه پيش از اين هر دانشگاه آزمون دکتري خود را جداگانه برگزار مي کرد ، سازمان سنجش آموزش کشور از جزئيات وضع کنوني دانشگاه ها اطلاعات دقيقي ندارد.
وي گفت:به همين علت وقتي دانشگاهي که تنها مجري يک رشته است  ظرفيت خود را صفر اعلام کند ، چنين مشکلاتي ايجاد مي شود و اين مشکل در هفت تا هشت رشته بود که بسياري از آنها حل شد و يک يا دو مورد باقي مانده است که اميدواريم با تعامل سازمان سنجش آموزش  با دانشگاه ها به زودي حل شود .
معاون آموزش وزير علوم ، تحقيقات و فناوري تصريح کرد: سازمان سنجش آموزش کشور بايد از اين پس ، پيش از اعلام ظرفيت به ويژه در تک رشته ها ، با دانشگاه هاي مجري اين رشته ها صحبت و ظرفيتي دقيقي اعلام کند .
نادري منش همچنين در پاسخ به سؤالي درباره ايجاد دوره کارشناسي ارشد و دکتري پيوسته گفت: اين طرح مربوط به دانشگاه هاي برتر است و در مرحله نخست در دانشگاه هايي که داراي توانمندي هاي خاص هستند اجرا مي شود .
وي افزود: در مرحله دوم ، اين روش يکي از روش هاي ما در کنار روش هاي ديگر خواهد بود و هم اکنون در حال تهيه مقدمات آغاز اين طرح هستيم ./ع
برچسب ها: رشته ، دکتری ، ارشد ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار