انوشيروان ارجمند:

فيلمنامه نويسان دچار خودسانسوري شده اند

فيلمنامه نويسان در عرصه فيلم نامه نويسي دجارنوعي خودسانسوري شده اند.

انوشيروان ارجمند،بازيگر فيلم سينمايي "نيكان و بچه غول "در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص حضورش در اين اثر گفت:بازيگران بايد دائماً در حال كسب معلومات و تجربه باشند؛ژانر كودك در كارهاي من كم بوده و به لحاظ تصويري "نيكان و بچه غول" اولين تجربه من در حوزه كودك به شمار مي آيد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه اين فيلم تجربه و اندوخته اي براي آينده خواهد بود،افزود:به طور طبيعي نقشي كه در اين فيلم به من واگذار شده به فراخور گذشته و توانايي ها و بضاعت هاي من در آن نقش است.
وي درخصوص معضل فيلمنامه در سينما افزود:يك سناريو و نمايشنامه خوب مي‌تواند به جذب مخاطب كمك كند؛اما اين عملكرد مثبت جذب مشروط بر آزادي عمل نويسنده است.
وي با اشاره به اينكه اكنون ما دچار يك نوع خود سانسوري شديم، گفت:نويسندگان بايد خودشان را داوري كنند.
ارجمند افزود:در صورت تقويت بخش خصوصي و سرمايه گذاري قطعا در جذب مخاطب موفق خواهيم بود و در درازمدت مشكلات برطرف خواهد شد.
وي درخصوص دليل سرمايه گذاري بخش خصوصي،افزود:بخش خصوصي در درك سليقه و نياز و خواست مردم بهتر عمل مي كند.
ارجمند در بيان راه حلي براي حل اين معضل افزود:تنها راه حل اين معضل برداشت محدوديت ها و وجود افراد فرهنگي است،افراد فرهنگي مردماني هستند كه بذر مي پاشند و به انتظار به ثمر نشستن آن مي‌نشينند.
وي درخصوص ساخت كارهاي تاريخي در كشورهاي خارجي افزود:در صورت مواجهه با يك كار فرهنگي كشور خارجي ايرادات بسيار زيادي بر اين اثر وارد است،يك كشوري كه از فرهنگ ما آگاهي ندارد،نمي‌تواند در بخش فرهنگي بضاعت ها و هويت ها ما را به تصوير بكشد.
وي در ادامه افزود:متاسفانه در برخي كشورها،زبان و نوع نگاه و بينش ما را كه ساليان طولاني در اين مرز و بوم جاري بوده،دچار خدشه مي‌سازند.
وي در پايان افزود:اين كشورها آنچه را كه مطابق ميلشان است به منهصه ظهور مي رسانند و به جعل هويت ما مي‌پردازند.
گفتني است؛رامبد جوان،ويشكا آسايش،انوشيروان ارجمند،شقايق فراهاني در اين فيلم به ايفاي نقش مي‌پردازند.
داستان "نيكان و بچه غول" روايتگر داستان پسر بچه اي است كه در باغچه حياط خانه اش دايناسوري را مي‌بيند در اين جا تماشاچي متوجه مي شود بچه به دنبال مارمولكي است و ..../ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.