سردار وحیدی:

تنش در مرزهای سوریه و ترکیه به نفع امنیت منطقه نیست

وزیر دفاع: هر تنشی می تواند بلافاصله به موضوعی بزرگ تبدیل و موجب شود کشورهای منطقه در بحرانی بزرگ تر فرو روند به همین علت فکر می کنیم نباید بر ادامه مسیر اشتباه تاکید کرد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرداراحمد وحیدی درباره تحولات اخیر منطقه و تنش میان سوریه و ترکیه به ویژه موضع گیری های ناتو در این باره افزود: معتقدیم هر دو کشور باید مسائل خود را با هم و از طریق گفتگو حل کنند و این نشان می دهد که ما نباید سطح تنش را در مرزهای کشورهای مجاور کم اهمیت ببینیم .

وی گفت: هر تنشی می تواند بلافاصله به موضوعی بزرگ تبدیل و موجب شود کشورهای منطقه در بحرانی بزرگ تر فرو روند به همین علت فکر می کنیم نباید بر ادامه مسیر اشتباه تاکید کرد و این مسائل باید حتما از مسیر گفتگو و همکاری های دوجانبه و احترام به حاکمیت ملی و سرزمینی حل و فصل شود.

وزیر دفاع گفت: موضع گیری تند ناتو به هر حال ناشی از مواضع سیاسی آنها و موضع گیری هایی است که کشورهای غربی در قبال سوریه دارند که البته صحیح و مورد قبول نیست .

وی افزود: آنچه مهم است این که روابط دو کشور اسلامی نباید به دست کشورهای غربی رقم بخورد و در آنجا تایید شود.

سردار وحیدی ادامه داد: به هر حال سوریه و ترکیه هر دو کشور اسلامی هستند و خودشان باید بنشینند و مسائل را با هم حل و فصل کنند و حتما راه حل این خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ورود ناتو و یا هر نیروی خارجی دیگری در این خصوص به نفع نخواهد بود و روابط خوب دیرینه میان کشورها را به خطر می اندازد و این اشتباهی است که نباید اتفاق بیفتد.

وی افزود: چنین مسائلی باید با تسلط بر خود و حفظ متانت حل شود.

وزیر دفاع گفت: طبیعی است وقتی میان دو کشور تنش وجود داشته باشد اگر هواپیمایی حتی اشتباهی وارد خاک یکی شود کشور مقابل واکنش نشان می دهد .

سردار وحیدی افزود: بنابراین باید اساس مسئله را حل و تنش ها را کم کرد تا بتوان از وقوع چنین وقایعی جلوگیری کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وقتی تاکید می کنیم که حضور نیروهای فرامنطقه ای مخل امنیت منطقه است بر همین اساس است که وجود آنها می تواند امنیت زدا باشد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار