منوچهري در مراسم تحليف وکلا:

هدف وکيل دفاع از عدالت است نه کسب درآمد

نايب رئيس اتحاديه کانون وکلاي مرکز گفت: با توجه به نقش متمايز وکيل در اجتماع وظيفه اجتماعي آنها در دفاع از عدالت، هدف آنها بايد دفاع از حق و عدالت باشد نه کسب درآمد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، منوچهري در مراسم تحليف خطاب به  وکلاي پذيرفته شده سومين آزمون اختبار مرکز گفت:  لحظاتي ديگر شما به جامعه وکالت وارد مي شويد و اين لحظه تاريخي براي شما است پس مفاد سوگند را هميشه به ياد داشته باشيد و تمام کلمات را به ياد بسپاريد.
شما دربرابر خداوند متعال سوگند ياد مي کنيد که مدافع حق باشيد و از عدالت دفاع کنيد.
نايب رئيس کانون وکلاي مرکز ادامه داد: شغل وکالت به دليل اهميت بسيار آن از ديگر شغل ها متمايز است که از طريق آن با هدف امرار معاش اين شغل را نمي پذيريم بلکه براي دفاع از حق آن را برعهده مي گيريم. و طبيعتا لازمه آن دفاع، دفاع از آزادي است و زماني که آزادي وجود نداشته باشد عدالت معنايي ندارد.
منوچهري افزود: به همين لحاظ هريک از وکلا بايد پاسدار استقلال وکيل و استقلال نهاد وکالت باشند.
و اگر استقلال وجود نداشته باشد آزادي نيست و اگر آزادي نباشد نمي تواند از مفاد سوگند و از عدالت دفاع کند.
وي تصريح کرد: وکلا و مسئولين بايد بتوانند از حقوق مردم دفاع کنند گرچه با استفاده از شغل وکلا به عنوان شخصي که جامعه بر روي آن حساب باز مي کند بايد شخصيت لازم را براي شغل وکلا حفظ کند و دغدغه اي در مورد شرايط مالي با توجه به شرايط کشور نداشته باشد.
منوچهري خاطرنشان کرد: در گذشته اگر قاضي کوچکترين تخلفي مي کرد مورد ترد ديگران قرار مي گرفت وکلا و مسئولين قضايي بايد محبوب جامعه باشند.

وي اظهار داشت: کانون وکلاي غيرمستقل به هيچ وجه نمي تواند از حقوق مردم دفاع کند پس لازمه دفاع از حق مستقل بودن آن است./
برچسب ها: مراسم ، تحلیف ، وکلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار