سردار حاجي‌زاده خبر داد؛

کدشکني همه سامانه‌هاي RQ170 / رونمايي از موشک بالستيک رادارزن

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه از کدشکني همه سامانه هاي پهپاد RQ-170، رونمايي از موشک بالستيک رادارزن و استفاده از هواپيماهاي جنگنده بمب افکن بدون سرنشين در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران، بعد از ظهر امروز(يکشنبه) در نشست خبري که به منظور تشريح برنامه ها و دستاوردهاي اين نيرو برگزار شد؛ از رونمايي موشك بالستيك رادار زن در آينده نزديك خبر داد و اظهار داشت: اين موشك قادر است با سرعتي برابر صوت تمامي مراكز تشعشع كننده را تا برد 300 كيلومتر مورد اصابت قرار دهد كه در زمينه افزايش برد آن نتايج خوبي حاصل شده است.

وي موشك رادارزن زمين به زمين را دستاوردي خواند كه قابليت نفوذ به سپر موشكي غرب و گنبد آهنين را نيز دارد.

کدشکني همه هاردهاي پهپاد RQ-170

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه همچنين به رمزگشايي پهپاد جاسوسي آمريکايي اشاره کرد و با بيان اينکه همه هاردهاي سامانه RQ- 170 کدشکني و اطلاعات آن کاملاً استخراج شده است؛ افزود: امروز هيچ ابهامي درباره اين پهپاد وجود ندارد و اكنون در حال بهره‌برداري از اطلاعات به دست آمده هستيم.

سردار حاجي زاده با بيان اينکه RQ-170 در حق آمريكايي‌ها خيانت كرده است؛ افزود: آخرين فناوري‌هاي روز بر روي اين سامانه استقرار داده شده بود، فناوري‌هايي كه تا قبل از دستيابي به RQ-170 نسبت به آنها بيگانه بوديم.

وي پايگاه مركزي اين پهپاد را قندهار عنوان كرد و افزود: اطلاعات كاملي از آشيانه و اهداف اين سامانه كه عمدتا در پاكستان بوده در اختيار نيروي هوا فضاي سپاه قرار دارد.

به کارگيري انواع موشک‌هاي بالستيک در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در ادامه اين نشست از اجراي رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 از روز دوشنبه(فردا) به مدت سه روز در اقصي نقاط کشور خبر داد و افزود: در اين رزمايش، موشک هاي کوتاه برد، ميان برد و دوربرد از اقصي نقاط کشور به سمت هدف تعيين شده در کوير سمنان شليک خواهند شد.

سردار حاجي زاده تفاوت عمده اين رزمايش با رزمايش‌هاي ساليانه را احداث پايگاهي مشابه پايگاه‌هاي هوايي كشورهاي فرامنطقه‌اي دانست و افزود: پايگاه هوايي احداث شده در كوير سمنان و شليك موشك در اين رزمايش، باعث فراهم شدن شرايط سنجش سامانه‌ها و ‌اندازه‌گيري ميزان دقت موشك‌ها و اثرگذاري كلاهك ها توسط متخصصين داخلي و فرماندهان نيروي هوا فضا مي‌شود.

وي با بيان اينكه رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 به طور انحصاري در نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انجام مي‌شود، گفت: در رزمايش‌هاي گذشته معمولا بدون توجه به ميزان برد موشك‌ها آنها در يك نقطه استقرار داده مي‌شدند اما در اين رزمايش از اقصي نقاط كشور با توجه به ميزان برد موشك به سمت هدفي واحد در كوير سمنان بيش از ده‌ها فروند موشك شليك مي‌شود.

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه با اشاره به معرفي دستاوردهاي ساليانه نيروي هوا فضا، تصريح كرد: بهره‌برداري انبوه از موشك قيام و موشك ضدشناور خليج فارس و بهبودبخشي سامانه‌ زميني و موشكي از دستاوردهاي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در سال توليد ملي است.

سردار حاجي زاده با بيان اينكه در روز آخر رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7، هواپيماهاي بمب‌افكن بدون سرنشين و جنگنده نيز شركت مي‌كنند، سردار شهيد تهراني مقدم‌ را پدر موشكي ايران خواند و تصريح كرد:‌ بسياري از دستاوردهاي رونمايي شده و در دست اقدام، مانند موشك‌هاي قيام و خليج فارس از ايده‌هاي شهيد تهراني مقدم بوده‌اند.

وي چنگ و دندان نشان دادن كشورهاي فرامنطقه‌اي را بلوف خواند و اظهار داشت: برپايي اين گونه رزمايش‌ها به دشمنان پيام مي‌دهد كه در برابر زورگويي آنان نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در كنار ملت، مصمم ايستاده‌اند و در صورت هرگونه تهديد آنها پاسخي كوبنده به دشمنان مي‌دهد و در برابر هر تجاوز موشك‌هاي زمين به زمين ايراني همچون صاعقه بر سر آنها فرود مي‌آيد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اينكه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، ايران در تحريم تسليحاتي قرار داشته است؛ تصريح كرد: تا امروز به واسطه همين تحريم‌ها به بالاترين فناوري‌ها دست يافته‌ايم و به همت رزمندگان جبهه علم، ديگر نيازي به كپي‌برداري نداريم و به توانمندي ايده‌سازي دست يافته‌ايم كه ما را به يكي از صادركنندگان تسليحات در جهان تبديل كرده است.

انهدام جنگنده تركيه‌ توسط پدافند هوايي سوريه واكنشي طبيعي بود

سردار حاجي زاده در بخش ديگري از سخنان خود، انهدام جنگنده تركيه‌اي توسط پدافند هوايي سوريه را واكنشي طبيعي خواند و افزود: جنگنده تركيه‌اي خط هوايي و پدافندي سوريه را از نقطه‌اي شكست كه سابقا صهيونيست‌ها براي حمله از آن استفاده كرده بودند.

وي ادامه داد: هرگونه تحرك در اين منطقه از گذشته براي سوري‌ها حساسيت داشته و به سرعت با واكنش آنها روبرو مي‌شده، البته جمهوري اسلامي ايران از كشته شدن خلبان ترك ناراحت است اما اين واكنش را حق مسلم سوريه مي‌داند.

سردار حاجي‌زاده اقدامات اخير تركيه و برخي كشورها را پيش از هرچيز دفاع از مصالح نيروي صهيونيستي دانست و خاطرنشان کرد: براي اين ادعا استدلال‌هاي بسيار محكمي داريم.

/ش3


برچسب ها: موشک ، بالستیک ، رادار زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
بسیار مفید بود متشکرم
آخرین اخبار