کرمانشاه/ مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور:

خلاقیت و نوآوری در صنایع دستی اولین اولویت دفتر توسعه و ترویج صنایع دستی كشور است.

بسته بندی مناسب و مطابق با ضوابط و معیارهای تعیین شده برای محصولات صنایع دستی، رونق صادرات این محصولات را به دنبال دارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیركل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی كشور گفت:  صنایع دستی كشور ما در نوع خود بی نظیر است اما متاسفانه به علت معرفی نشدن مناسب و نداشتن بسته بندی متناسب تاكنون در سطح كشورهای دیگر چندان قابل عرضه نبوده و اگر عرضه هم شده گاه با محصولات كشورهای دیگر اشتباه گرفته شده است.

ویدا توحدی گفت: بسیاری از تولیدات ارزشمند صنایع دستی ما فرم و شكل 50 سال گذشته را دارند كه این تكراری شدن می تواند انگیزه و رغبت مصرف كنندگان داخلی و خارجی را كاهش دهد بنابراین باید به نوآوری و خلاقیت در تولید این محصولات دست زد تا در نهایت بتوانیم به رقم پیش بینی شده صادرات صنایع دستی كشور دست یابیم.

وی در پایان، گزینش هنرمندان در راستای اعطای درجه هنری (كه معادل مدارك تحصیلی دانشگاهی است )، برقراری ارتباط با بنیاد ملی نخبگان در راستای شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان كشوری در زمینه صنایع دستی و استفاده آنها از تسهیلات بنیاد نخبگان و انعقاد تفاهم نامه با ارگانها و سازمانهایی كه منافع هنرمندان را تامین می كنند را از مهمترین برنامه های دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی كشور در سال جاری عنوان كرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.