وزير كشور در جمع معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌های سراسر کشور اعلام كرد؛

اهميت ويژه شوراي برنامه ريزي استان ها براي تصميم گيري در سطح کشور

وزير کشور گفت: شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ها اهميت ويژه اي در جهت برنامه ريزي و تمرکز استان ها براي تصميم گيري و برنامه ها در سطح کشور قائل است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران مصطفي محمد نجار وزير کشور در جمع معاونان برنامه ريزي استانداري هاي سراسر کشور در وزارت کشور گفت: تلاش هاي منسجم و هدفمند شما مسئولان موجب تعالي کشور در شرق و غرب شده است.


وزير کشور اظهار داشت: به طور قطع هر ميزان از برنامه ها که مبتني بر شناخت و اطلاعات صحيح و تجزيه و تحليل و برنامه ريزي باشد اثر بخشي بيشتري دارد و از هدر رفتن منابع و سرمايه کاسته مي شود.


وي دليل دشمني ها با ايران را پيمودن مسير پرشتاب توسعه و پيشرفت در منطقه دانست و گفت: دشمني ها و طراحي دسيسه ها عليه نظام جمهوري اسلامي توسط مستکبران به علت رشد ملت ايران و الگو شدن در سطح منطقه است که باعث شده دشمنان هرچه در توان دارند به ميدان آورند.


نجار با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه و حرکتي که به نام موج خيزيش اسلامي خواهي روي کار آمده تصريح کرد: دشمني ها عليه ايران روز به روز افزايش مي يابد به اين دليل که اين حرکت ها ريشه در انقلاب اسلامي و الگو گرفتن از ملت عزيزمان دارد.


وي با اشاره به رشد علم و فناوري و کسب رتبه اول در منطقه توسط ايران اظهار داشت: اين دستاورد علمي سبب شده تا جلوتر از هدفگذاري چشم انداز گام برداريم و به همين سبب ترور دانشمندان ما نشان دهنده نگراني غرب است چرا که دشمنان درصدد هستند تا از رشد ايران در منطقه جلوگيري کنند.


وزير كشور با اشاره به بحث تحريم هاي غرب عليه ايران گفت: تحريم حمل و نقل، بانک مرکزي و نفت به اين دليل است که غرب دستاويز ديگري براي فشار وارد کردن به ايران ندارد اما ايران صدمه اي از اين تحريم ها نمي بيند و طبق روال کارهايش را پيش مي برد.


وي در ادامه افزود: ممکن است مشکلاتي ايجاد شود اما از اين صحنه به راحتي عبور مي کنيم و شما استانداران بايد نگاه کلان نسبت به وضعيت نظام داشته باشيد تا غالب بر جويسازي هاي دشمن نشويد.


وزير کشور با بيان اينکه مأيوس کردن و ايجاد جنگ رواني عمليات طراحي شده از سوي دشمنان است، تصريح کرد: حرف من مبني بر اين نيست که هيچ مشکلي ايجاد نمي شود بلکه با جنگ سرد اقتصادي مواجه هستيم و دشمن در اين حوزه زور آزمايي مي کند اما در اين عرصه نيز شکست خواهد خورد و ناکام از ميدان خارج مي شود.


وي با بيان اينکه اقدامات خوبي در مقابله با فشارهاي سياسي انجام شده است، گفت: بحث هدفمندي يارانه ها پس از 19 ماه اجراي موفق ظرفيت هايي در حوزه اقتصادي ايجاد کرده که در مصرف حامل انرژي بنزين و سوخت با کاهش مصرف مواجه شديم.


نجار در ادامه افزود: قاچاق سوخت کاهش يافته و صرفه جويي بعنوان يک فرهنگ درست مصرف کردن در بين مردم گسترش پيدا کرد و همچنين صادرات سال گذشته از مرز 46 ميليارد دلار نيز گذشت.


وي با اشاره به سفرهاي استاني دولت بيان داشت: احمدي نژاد وهيئتش 4 دور سفرهاي استاني داشته اند و اين خود کار بزرگي است که در هيچ دولتي شکل نگرفت و هيچ نقطه از کشور را نمي توانيم پيدا کنيم که از برکات سفرهاي استاني بي بهره باشد.

نجار با تأکيد بر همدلي و همکاري در بين بخش هاي اجرايي و استاني تصريح کرد: با توجه به سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني اين فرصت را مغتنم بشماريم و با همراهي و همدلي دست اندرکاران حوزه اقتصاد و استانداران اين مهم را به تحقق برسانيم.

وي با تأکيد بر اينکه تحريم ها بايد تبديل به فرصت شود، گفت: در زمينه کشاورزي تشويق به توليد و شناسايي و رفع موانع توليد، جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي، افزايش توليد، ارتقاي خدمات پس از فروش، حمايت از بخش صنعت و کشاورزي، همچنين حمايت از توليدات ملي و رقابت با نمونه هاي خارجي در دستور کار قرار گيرد.

نجار استفاده از مکانيزم تشويقي را با اهميت دانست و گفت: پرداخت تسهيلات اشتغال، استفاده از بازارچه هاي مرزي، جهت گيري و پشتيباني ملي از بانک ها لازم است در برنامه هاي برنامه ريزان استان ها لحاظ شود.

وزيرکشور گفت: در عين حال که بخش صنعت بسيار با اهميت است نبايد حمايت و توليد برنامه  فقط به اين مسئله اختصاص داده شود. 


وي تصريح کرد: اختيارات لازم به استانداري ها داده شده و ضرورت دارد که معاونان برنامه ريزي استانداري ها از طريق کارگروه هاي حاضر در استان ها برنامه ريزي هاي لازم را اتخاذ کند.

وزير کشور با اشاره به برنامه ريزي ها در جهت جذب منابع و انجام طرح هاي نيمه تمام يادآور شد: شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ها اهميت ويژه اي در جهت برنامه ريزي و تمرکز استان ها براي تصميم گيري ها و برنامه ها در سطح کشور قائل است.


نجار در ادامه افزود: لازم است در راستاي سياست هاي عدالت خواهانه دولت خدمتگذار، تمرکز زدايي، رفع محروميت بر اساس شاخص هاي اثرگذار از جمله مساحت، جمعيت و ايفاي تعهدات سفرهاي استاني مقام معظم رهبري و رياست جمهور و هيئت دولت صورت گيرد.


وزير کشور با اشاره به شوراي آمايش سرزميني که براساس ماده 182 قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفته است، گفت: ضروري است تمامي استان ها ضمن تکميل مطالعات مالي و توجه به مفاد سند چشم انداز و سياست هاي بخش ابلاغيه مقام معظم رهبري آمايش سرزميني و ارسال به موقع گزارش وضعيت پيشرفت مطالعات برنامه آمايش همکاري لازم را داشته باشند.


وي با اشاره به جذب سرمايه گذاران از طريق فعال شدن مراکز خدمات سرمايه گذاري بيان داشت: دعوت سرمايه گذاران و حمايت از آنها و توليدکنندگان فعال بعنوان چراغ راه سرمايه گذاران جديد و جذب آنها عمل خواهد کرد.


نجار بحث نظارت و کنترل و تنظيم بازار را مهم دانست و گفت: بايستي مداومت در کنترل و تنظيم بازار مورد توجه و پيگيري جدي قرار گيرد.


وي با تاكيد بر ضرورت كنترل بازار در آستانه ي ماه مبارك رمضان اظهار داشت: با نزديک شدن به ماه رمضان تدابير و تمهيدات لازم براي کنترل بازار از طريق اعمال قانون و هماهنگي لازم براي تشکيل نمايشگاه هاي عرصه مستقيم کالا بايد انجام شود./س3

برچسب ها: وزیر کشور ، کنترل ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار